Hur ska jag ta mig igenom denna dag!?

Känns som nån klippt av ryggslutet...som en ständig värk när man föder barn liksom.
Ajajaj... ringde & bokade tid hos kiropraktorn den som pappa sa jag skulle gå till var fullbokad tom v52 den andre hade en tid på måndag så fick bli den.
Vet inte om det är ischias eller höftlederna som spökar, men hela höftdelen är låst & det gör så grymt ont.
Höll på att börja lipa i trappan nör jag nyss bytt på Olle. INTE lätt att ha hand om bebbe ídag.
Gå rakt är ok, men så fort vid minsta böjning så strålar det iväg & låser sig.
Tacka för att Essie är på dagis ett par timmar till.
R är i Västervik idag annars hade han fått komma hem. Men är bara Essie lugn i eftermiddag så fixar sig dagen nog. Får knacka på hos grannen & höra om hon får vara där & leka.
Sen inte nog med att ryggen gör ont i sig utan fått en sjuhundrahelsikes mensvärk också. Såhär onte hade jag inte innan Olle så vet inte varför det ändrats så.

Ikväll skulle jga ju rida, men med den kroppen jag fått idag så behövs det en lyftkran för att ens få upp mig på ryggen :-) Men ska åka ut & titta iallafall. Är ju faktiskt ganska kul att titta också, man hinner inte kika på andra i vanliga fall. Så susar nog ut till stallet runt 18:30 iallafall. Funderar på att ta med Baloo så kan jag träna lite med han på planen.

Så nu somnade Olle i vagnen så ska slänga mig på soffan i 15 minuter. Kan ju ändå inte plocka eller fixa nåt hemma. ALLT innebär ju att man måste böja sig & det får räcka med tvångsböjningarna idag när Olle ska upp ner ur diverse stolar & vagn.
Förresten, igår hittade jag honom långt utanför sin filt...jisses vad fort det går!
han låg mitt på skinnet & lekgymmet stod över onom...nån minut senare hör man prassel från rislampan istället!




Fyndmössa på tradera 30:- (Kikkid) Overall Lindex


Bakade peppisar igår:




Vi har lite konstiga pepparkakor, en ackhoppare, en kamel & en ubåt!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Lät inget kul med din rygg.. Hoppas att kilopraktorn (?) kan fixa till det.

Fina bilder :)& Mysigt resept !

2008-12-03 @ 13:43:51
Postat av: Annica

Min lilla vän.. det låter inget kul hemma hos er nu. Imorgon ska jag jobba igen, annars vet du var jag finns om jag kan hjälpa dig med nått.

Kramen

2008-12-03 @ 17:17:04
URL: http://hittaringendoman.se
Postat av: Sussi

Hmmm.. det är inte så att du fått ont i ryggen pga av mensen?? Ganska vanligt annars.. Hoppas du kommer ut till stallet sen då.. nu ska jag byta om!

Just det, söta barn och snygga pepparkakor, handduken känner jag igen minsann!!! ;)

2008-12-03 @ 18:01:33
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Yster

Åh vill me baka pepparkaka, men finns ingen glutenfrideg att köpa, å de tar väl en hel nattt att få ihop, så de bev musli i ugn istället.. Kommer å kollar in fina ubåtar på söndag å en backhoppatre vill ja he me!

2008-12-03 @ 21:40:47
Postat av: Monixx

Du, jag har idag fått en spännande föreläsning om zonterapi. (akupunktur).

Har hjälpt hur många som helst med alla MÖJLIGA problem. Ryggont, ont i knäna, dreglande patienter (eeeh jo helt galet men det är faktiskt sant) och t.o.m ofrivilligt barnlösa att bli gravida. Kom att tänka på det när du nämnde ischias. Har ju själv ont av den ibland. Har tänkt att testa. Men mig veterligt finns det ingen i e-ö längre som håller på med detta. Kanske värt att kolla upp...

Ett litet tips i all välmening.

Natti natti.

2008-12-04 @ 00:18:41
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0