Hur förklarar man.....

....mens för en treåring!?
Nån som förklarat detta fenomen & hur sa ni?

Var på Statoil & inghandlade fredagsmys, chips, tuggummi (för det är ju inte godis..godis äter man bara på lördagen....) och tamponger då.
Essie frågade flera gånger därinne om tampongförpackningen var tuggummi eller gud förbjude en fredag kanske var det GODIS?
- Är det tuggummi mamma?
-nä, det är det inte!
- Är det GODIS? Är det LÖRDAG?????!!!!!!!!
- Nej det är inte godis.
Kommer fram till kassan, betalar köper varsin korv & går ut till bilen.
Essei vill hålla påsen. Gräver lite i den..
- ÄR DET GODIS MAMMA? LURAS DU?
Hon tror nog det är nåt gott eftersom förpackningen är gullig & en ask.
-Nej, det är inte godis, det är tamponger. 
 - Taaa...... (kan inte säga ordet..) jaha..Vad gör?
-Mammor har såna ibland.
-varför då?
Jag funderar HUR säger man att det kommer blod utan att hon blir rädd & HUR förklarar jag vart den ska sitta?
- Mammor har såna ibland.
Försöker komma undan detta ämne..
- Var? Äter man dom? ÄR det godis mamma, jag vill också ha????!!!!!
*pust* ¨ måste  visst förklara detta för ljudnivån höjs, Essie tänker visst inte släppa detta ämne.
- Ja man har dom i snippan, men bara vuxna.
Det blir tyst därbak, kör en liten stund sen säger hon..
- Jaha.....mammor bajsar på dom! Jag behöver ingen sån mamma, jag är liten & kan gå på letten! (letten=toa)
Sen var det ämnet slutdiskuterat så nu är tampongen nån form av blöja/skithuspapper  för mammor enligt hennes mening iallafall!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jen

haha haha UNDERBARA UNGE!!! haha Helt klockrent Essie!!! :-D

2008-11-07 @ 21:03:11
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: micka

Haha :D Såå kul hon är.. Liite jobbigt läge för dej.. Men ja lovar, det kommer fler ;

2008-11-08 @ 08:05:48
Postat av: Monixx

Hahahaha! Störtskönt!

Mina barn vet fortfarande inte vad det är för nåt, jag har lite snyggt myglat med dem.

Emma har väl fattat lite, men hon kan gott undra i det tysta.

Nyligen kom frågan hur en bebis kunde hamna i magen. Det var ju oxå ... kul. not

;-)

2008-11-08 @ 10:50:02
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: marie

hi hi :-) kan se det hela framför mig! hon e ju så skön ester. ja ser fram emot detta med skräck när dessa frågor kommer komma. Men nån gång blir det ju!

2008-11-08 @ 15:39:27

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0