Skithund....

När jag gick hem med Essie från dagis idag (med Baloo i sitt koppel, Olle i vagnen & Essie cyklande med dragkoppel...kul syn vill jag lova) så bar Bajslutten inte alls bra i magen. Hade redan lagt två högar på vägen dit som jag med nöd& näppe lyckades få in i påsen.
Men dessa slaskhögar gick liksom inte plocka upp utan hade bara gjort det hela vörre med utsmetat skit på gräset.
Förklarade för Essie att det där det var för Baloo nog har lite ont i agen. Stackars Baloo tyckte hon.
Jag HATAR verkligen när jag inte kan plocka upp, jag har säkert 10 påsar i vagnen så det inte ska kunna glömmas pga det.
Så ska jag fortsätta gå med min lilla flock så hör jag en spydig röst på andra sidan gatan:
- Ska ru inte plocka upp efter dig? Du har väl påsar eller har du skiiiiitit i det?
Vänder mig om & det står en kvinna & röker på sin trapp mitt över gatan.
- Det går inte han är dålig i magen.
- Men plocka upp efter hunden.
- Jo men det kletas bara ut i gräset då, kommer inte få upp nåt  i påsen. Klart att jag har påsar med mig ut!!!!!!
Sen hörde jag inte vad hon sa men nåt fult var det.
Människa, säger jag att hunden är LÖS i magen & hon måste ju själv sett att det var samma konsistens som piss samt att han såg underlig ut.
Höll på att svara nåt som jag inte skriver här men höll god min & förklarade fint för Essie att Baloo var lös i magen igen. Hon försökte också förklara för  kvinnan att Baloo hade ONT i magen...

Jaja..inte så mkt att göra åt saken. Kanske ska skaffa en vattendunk med slang eller en spade så jag kan gräva eller spola  upp skiten när sånt händer???
Eller har ni några bra bajjatips när det rinner ur rumpan på stackars hunden?
Jag & de flesta andra hundägare tycker väl också det är superäcklig med bajjor som inte är uppplockade eller den äckliga risken att ungarna kommer in med hundskit på kläderna? Men ibland går det inte hur gärna man än vill...

Det var dagens skithistoria...nu ska jag laga lite mat (ja Smullan...jag har ätit wokadeharicoverts idag också & det blir en omgång till )
Sen ut med Baloo, Jackson, Dixie & en hund till.

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

hihihi...

2008-11-13 @ 18:45:47
URL: http://hittaringendoman.se

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0