Tugga tugga tugga tugga....

...blir galen på Baloo! Jag som skrutit så med min duktiga valp som inte tuggar på saker...jamen visst!!
Nu plockar jag saker ur hans mun dagarna i ända & det är bara tur att inget värdefullt hamnat i hans mun. Fast räknar man ihop allt blir det några hundra ändå...
Allt småplock som Essie drar fram ligger i farozonen, samt Olles strumpor, tofflor & annat.
Igår bet han sönder Olles mockasiner samt diverse plastdetaljer till Essies dockor. Varje gång ropar hon "Baloo äter nåt" jag tar saken & ofta är det juhennes saker men hon säger bara "jaha....dumma Baloo" så än har inget hysteriutrbrott kommit för han ätit upp hennes tuttar mm. Hos färäldrarna hade han hämtar handsdar i helgen & tuggat i sig, så två skinnhandskar är jag skyldig pappa nu.
Idag när jag kom ut från dagis & skulle koppla loss honom fick jag bara ett koppel i näven. Handtaget satt han & bet på i munnen mmen fattade nog inte att han var lös. Så det är andra läderkopplet han bitit av nu.
Blir en tur ner till affären & köpa lite mer bitvänliga leksaker till honom så vi & ungarna kanske får ha vårt ifred!

Ska köra igång här nu & betala räkningarna, åka & hansla & sy upp julgardinerna innan Essie ska hämtas vid två. Kanske hinner jag skruva lite hyllor också som ska flyttas & sätta upp nya krokar till barnkläderna i hallen.
Mycke som ska hinnas med innan jul ju!

Ringde till jobbet & anmälde min existens & ska på julfesten nästa fredag! Sen är det bara en månad kvar hemma på heltid. :-) Ska bli skoj att jobba lite igen samtidigt som jag denna gången har ritkigt trevligt hemma!

Ridining ikväll om jag hittar nån som kan natta barnen här. Mamma slutade inte förräns kl 19 & pappa komer hem från malmö runt den tiden också. Får ringa R:s föräldrar & kolla om de kan komma några timmar.
(R ska på tyskmiddag hos sin chef)
Vill helst inte missa ridingen då det är så svårt att hitta en annan dag & rida igen det på. Tyvärr får man inte dra av de gånger man missat på räkningen så rider man inte igen tappar man ju de pengarna helt.

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Inte kul med tuggiga vovvar... maija snor fortfarande strumpor, tofflor, skor och sånt och så kommer hon glatt springandes med hela munnen full, men som tur är så biter hon ju inte söder något..

Vi ska ju på julbord nu på fredag med Folksam gänget, ska bli jättekul, P ska också med så han får väl stå för ätandet, du vet ju vad jag tycker om svenks julmat.. bläää.. hehehe.. sen blir det hotell för att på lördag morgon bege oss till Tidaholm, har lurat med Andreas P också och ska introducera honom i flugfiske.. skitkul..

Rid lite för mig också!! Vet inte när juluppehållet ska vara så vet du något om det så hojta..

Tack för att du ringde idag, träffade på en Tommy, som varit ute med FOLO förr i tiden och som jobbat som ombud (han är numera tjänsteman på Rörvik Timber i myresjö)... han hälsar till dig!

kram kram

2008-11-26 @ 21:00:58
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Lindha

Blev hemma ingen barnvakt snyft men så vblir det ju ibland" Låter som en trevlig helg! Ja tommy är ju gammal ombud från "min" tid! P får äta julmat åt mig också för jag ÄLSKAR julmaten!!!!!

2008-11-26 @ 21:39:03
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0