4 Månader

Olle fyllde 4 månader igår!
Jag vet knappt vart tiden tagit vägen! Fyra månader som gått så otroligt fort! jag vill ha min BEBIS kvar! Han får aldrig bli stor ;-)
Alla tider har ju sin charm, men första bebistiden är ju så speciell. Men stor skillnad på första & andra barnet.
Så ni som sitter hemma med er första älskling ta er tid & Mys!!
Skulle lätt kunna skaffa en till om ett par år när Olle är stor Fast då är ju jag en gamal rugguggla...och gravid vill jag inte vara igen men föda gör jag gärna!
Trodde nog aldrig det kunde vara sån skillnad på två förlossningar! Och är så glad att jag fick vara med om en så bra föslossning med Olle där allt gick "by the book" fast lite fortare! Att bara ha ont i två timmar totalt & slippa bedövningar är ju inte sådär ofantligt jättevanligt så jag har verkligen haft tur! 
Så den upplevelsen gör jag gärna om igen fast utan hallucinationer, kan fortfarande höra det där bippandet "dataspel" i huvudet om nån har en sån ringsignal eller när det tutar i saker. Helt sjukt! Har fortfarande inte träffat nån som hallucinerat på det viset så jag måste dragit i mig litervis av den där gasen haha.. 
Iallafall försöker jag ha det mys & träffa andra bebismammor när jag Essie är på dagis, samtidigt går de timmarna så fort & oftast får jag inget gjort som jag tänkt under den tiden. 
Skillnaden på en & två är ju att Essie inte sover på dagarna & vaknar tidigt om mornarna så svårt att ta en quicknap då & då som man gjorde med Essie. 
Hon sov ju dessutom nästan alltid till 9-9:30 så jag var helt utvilad på mornarna. Har aldrig hunnit så mkt & haft det så bra som när hon var bebis!!! 
Jag har det kalasbra nu med, för Olle är en såndär bebis som man inte tror finns. Äter sover & är glad. Han är alltid nöjd & glad & finner sig i att ligga på sin filt eller sitta i sin babysitter när jag har fullt upp med hans syster :-) 
Sötprinsen! 

Olle på dagen 4 månader 22 september kan nästan sitta själv! 



Och Baloo fyllde också månad igår! 5 månader blev han & det firade han med att fösöka äta upp kameran! 
Helt crazy bild ju!!! 



Dags att ge Olle mat sen plocka lite! Lotetn kommer en stund med Melker sen & dricker kaffe innan det blir dags att hämta Essie igen! 
R har åkt till Uppsala & kommer hem imrogon kväll. Så much too do..Dop på lördag också ju! 
SES!



 

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Lindha

22 OKTOBER skulle det ju vara inte 22 september!

2008-10-22 @ 10:04:12
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Monixx

De där hallucinationerna du pratar om är inte roliga. Jag trodde jag skulle dö. Att jag gick emot ljuset och sen fick jag 'förklaringen' till alla såna där små obetydliga saker som händer men som ingen reagerar över. Att det t.ex tutar 2 ggr i telen när det är upptaget, nån stöttar dig när du håller på att ramla osv osv. Tro mig, allt hade ett samband. OM man ska tro mina ljuvliga hallucinationer av lustgasen vill säga. hahaha

Sen kom en läkare in jag träffat innan i annat ärende och jag trodde hon var skådespelare i Våra bästa År. ... de var väldigt lika..haha

Tänk vad mkt de får höra.. helt otroligt.



Olle lika sööt som vanligt!

Ha en bra dag!

2008-10-22 @ 10:40:47
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

Jag blandade ju ihop min sköterska med Illern Göran som smygsöp med sugrör i garderoben. Och säg VAR kan inte våra bästa år dyka upp nånstans den serien har ju gått så länge så de är klart att de finns på riktigt...Eller...?!?

2008-10-22 @ 13:27:42
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilken rolig bild på Baloo... Tänk att det redan gått 4 mån.. det är ju inte klokt. "lill"grabben börjar bli stor.. Han är så charmig så det inte är klokt, han har precis varit här och gosat och skrattat.. Han finner sig i allt den lille krabaten, bara han är lika glad och snäll på lördag!!

2008-10-22 @ 15:38:21

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0