Luuuugnt i mitt hus!

Ska ärligt erkänna att det varit en strissig vecka!!! Både jag & barnen har varit hostiga, Olle har fått ventilera på sjukhuset. Ingen har sovit bra på nätterna & så hund & stora huset då som står & gror igen - på det lägger man invasion av släkten eftersom det var Olledop igår :o)

Allt blev iallfall klart & Olle fick sina namn Karl Olle Dandeleon. Lille sötprinsen var jättearg i kyrkan & tyckte inte alls om att sitta där ihoptryckt i en stor virkad klänning! Han ville ÄTA & SOVA!! BASTA!!!!
Fast på dop får det ju vara så.
Lite synd bara att vi inte kunde höra vad prällen sa eller så mkt av den finafina dikten Smullan läste!
Det var jättefint TACK!
Essiebus var hyffsat lugn men lite bus var hon ju t vungen att hitta på, så efter att torkad Olle på huvudet efter vattenmomentet så sprang hon runt med trasan & det var Millimmeter från att hela dopfunten trillade i backen! Det var nästan synd att prästen fick tag på den, det hade varit lite skoj minne om den trillat ner ;-)

Såhär ungefär var vår fina dag:






Klänningen har min farmor virkat & mina kusiner  har haft den! Visst är den fiiin!


Inte skoj :-)


Nydöpt liten olle, med röda sjukkinder


Fina supergoda tårtan med Polkagris & hallonsmak inuti! Smask!
Jaaaa, det blev en stoooor bit över som jag ska sätta tänderna i nu!!



Johan & Essie i sin fina klänning!
 De var såå söta småtjejerna & Emil. Mamma har fina bilder på dem isin kamera men glömde ladda in deras bilder!


Gudmor Smullan (Gudfadern fastnade inte på bild i min kamera....men är man hemlig så är man ;-)

Så nu ååårkar jag inte ladda upp fler bilder! Jo måste ju visa söta lkotymen också...min uringning kan ni ju blunda för :-) 
 


TACK alla för de fiiina presenterna Olle fick & för att allt blev så himla trevligt! Älskar verkligen att ha familjen & vännerna här! Långväga gäster hade vi som kusinen Björn som tog sig hit ända från Borlänge för att skjutsa mormor. Och min morbror Anders som kom ända från stockholm över dagen med sin sambo för att fira lilla Olle!

Tack & Gonatt!!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Yster

Tackar för den trevliga helgen! See ya! Kram

2008-10-26 @ 19:33:19
Postat av: Annica alias Smullan..

Tack för en underbar söndag, hoppas du får ta igen dig snart och lille gubben kryar på sig..

Kram

2008-10-27 @ 08:49:07
Postat av: Annica alias Smullan

Hahah.. jag menade ju lördag!! Jag är ju en virrehöna!

2008-10-27 @ 09:37:55
Postat av: Jessica

vi hade samma prälle!

Och vad fin han var i kostymen. De där små pikétröje servetterna var sååå söta.

2008-10-27 @ 14:57:01

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0