Vem kastade grus i mina ögon...

...& en hammare i mitt huvud...en har jag en tupp i halsen också. Låter väl trevligt.
En mysig hemmakväll hade jag igår, jag badade med barnen (JA det är sant jag hoppade ner i karet fast man inte kan ha 45 grader med barn...) Essie tyckte det var jätteskoj att mamma var med & hon fick sitta i "buren" med Olle. Har ju skötbordet på badkaret så trångt var det kan jag lova men mysigt! 
 Min mamma var här en stund  senare så jag kunde gå & handla & valla Baloo. De två små somnade 18:30 Olle & Essie 19:15 alltså helt okej tider.

Gick & la mig 21:30 kollade på Greys sen fastnade jag i nån spökbåtsfilm, gav Olle mat 22:45
Släcker lampan DÅ vaknar tuppen i halsen. Hostar & hostar slår ett öga på klockan 00:15 Hopplöst tänker jag, snart lär ju Olle vilja äta igen.
Somnar, hör en dörr öppnas & små fötter. Essie kommer in klockan är 01:10 jag har precis somnat. Essie har också en tupp i halsen & hostar. Somnar om efter kanske 30 minuter. 02:15 Olle är hungrig jag är groggy!
02:25 jag vill SOVA men halsen vill hosta igen... 03 nånting Essie vaknar hostar. 03 närmare 04 Olle hungrig igen, jag har glömt sätta locket på termosen, vattnet är kallt får gå ner & värma hund följer efter....OCH en Essie som undrar om det är morgon nu. Uppe igen ligger Olle med klarvakna ögon, Essie vill också ha välling, hittar inte den andra flaskan försöker få henne att stanna i våran säng så ska hon få Olles slatt sen. Efter tre försök stannar hon i rummet, Olle sluter ögonen igen. Går in till Essie & vår säng, hon får slatten, hostar, somnar om.
katten är sur för han inte fick mat i köket & står nere i trappan & skriker surt en stund.
04:30 nånting jag vill sova igen...halsen vill hosta.
06 Olle gladpratar inne i sin säng. Jag drar täcket över huvet & låtsas vara döv. Olle gapskrattar i sitt rum, börjar övergå till arga ljud.
06:20 går upp med gladprinsen. Essie sover gott kvar i sängen.
07:15 Essie kommer ner & gosar i soffan.
Mysigt men ojojoj vad jag är trött idag! R KOM HEM NU!

Åkte ner till stan efter ha lämnat Essie på dagis, Olle sov som en stock hela tiden.
Sen somnade han igen vid 12:15 härhemma, jag springer till soffan & släcker ögonen....hostar.....Olle vaknar...!!
Om 40 minuter ska jag hämta Essie så inget vila idag heller. Yrk...behöver lite energi för har massor att göra!
Nehe..kaffe dags & byta blöja på GladPrinsen!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Jag är inte för Avis på dej just nu ;)

Hehe.. Ne fy.. de där nätterna är föööör tråkigt!



kämpa på !

2008-10-23 @ 13:43:42

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0