Här vare tomt....

...i kylskåpet.
Passade på att städa det idag nör det ändå var så skralt på matvaror.
För det mesta brukar det ju vara assor för gamla grejer men här var det faktiskt bara lite fishsauce, nån bortglömd hemmagjord olja/vinäger med blad som typ växt till ett träd & en geleburk från -07 som behövde kastas.
Inte så farligt.
Nu har vi fakstiskt sällan helt fyllt i kylen, men det finns alltid god mat att laga på en spik ändå.
just det , en hostmedicin gick ut i februari, men den funkar säkert ändå. Enligt min mammas gamla medicinskåp duger det gott med några år på nacken på medicinerna. Eller vad tror ni när medicinen gick ut nån gång 1984? hihi..






Idag har jag vallat mig runt staden iallafall så känner mig riktigt duktig. Gick till gamla hultet & tränade med Balutten efter Essies lämning på dagis. (där jag glömde B:s bajspåse, men hämtade den ikväll för att kasta)  

Gårdagens träning på klubben gav mig flera tips som funkar alldeles ypperligt på min lilla hm..hur ska man säga...okoncentrerade plutt? Jaja, kul att verkligen få valuta för pengarna kursen kostar! (1400kr)
Hemma igen städade jag på tomten & inne. Sen ringde BVC & vi hade missat tiden där för Olles 10 månaders kontroll.
Fick en ny tid kl 14:00 så hämtade Essie lite tidigare & traskade ner med flocken till stan. Attans att de flyttat BVC, innan tog det bara 3 minuter dit.
Allt var finemang med Olle han vägde 9300g & var 74,5 lång huvud 46
Kurvmässigt ligger han strax under "medel". Han har dippat en del sen 6 månader men så som han rör sig så är det inte konstigt. har aldrig sett en bebis krypa så fort som  han ;)

Jag tror BVC-tanterna undrar ibland, idag hade jag bråttom ut till Baloo som väntade, (man vet ju aldrig om han kanske blivit tokig & gnagt av sitt koppel...men när vi kom ut stod han helt tyst & lugn) så hann inte prata så mycke därinne.
Men egentligen har jag inte så mycke att säga heller. Jag har ju inget att fråga om när det gäller Olle. Försäkte hitta nåt men nje...han sköter sig liksom själv enligt sin mat & sovklocka. Tycker det är lite underligt ibland att vi fått såna trevliga små knoddar :o) !
Fast just idag har han faktiskt varit rätt pipip, bara glad nör han fått äta så antingen var han bara extra hungrig & trött idag eller så kaske han börjar bli sjuk? Får se imorgon.


Olle nästan 10 månader taget på påskdagen i Göteborg.


Essie nästan 10 månader, första gången hon springer på riktigt. 
 (taget nån gång i augusti 2006  Saras stuga, har tyvärr inte daterat de bilderna)

Olle går inte själv än, men med gåvagnen & Essies dockvagnar är det full fräs framåt.

Just det...tror faktiskt det är Helens födelsedag idag? har inte kollar hennes blogg ännu, men minns jag inte fel från skoltiden så ska det vara 16 april!
GRATTIS!!! (hoppas nu det är idag ;)

Imorgon blir det massor att göra, köpa hundmat, kattsand, handla lite mat till det tomma kylskåpet, fixa med min roliga utstyrsel, skjutsa barnen till farmor för att hinna med tåget till jobbet. Vi ska ha 70-fest där imorgon & det måste man ju haka på såklart!!
Sen råkade ju Essie se att det är tivoli i stan så nu har jag ju "lovat" att nån ska åka karusell med henne. Men tror sambon får ta det med henne när han hämtar dem hos farmor & farfar. Så kan Olle vara där en stund när de karusellar.


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Just det. Den bilden på Essie kommer jag ihåg. Hon har verkligen bus i blick. Lucas är lååångt ifrån henne kan jag säga. Med krypandet i allfall...

Hoppas du får kul på festen.

Duktig du är som städar kylen. Vill gärna ah en självstädande. Undrar var de finns. Inget ÖF?

2009-04-16 @ 21:38:38
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt otroligt att man kan gå vid 10 mån... SÅ söt ju!!

2009-04-16 @ 21:45:25
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske ÖF imorgon. Beror på om jag orkar ta mig ut med Baloo innan R åker till jobbet.



Anna: Essie gick första gången vid 8månader, gick nästan helt okej vid 9 så hon hade bråttom vill jag lova!

2009-04-16 @ 22:01:52
Postat av: Anonym

kanske ÖF imorgon. Beror på om jag orkar ta mig ut med Baloo innan R åker till jobbet.



Anna: Essie gick första gången vid 8månader, gick nästan helt okej vid 9 så hon hade bråttom vill jag lova!

2009-04-16 @ 22:01:55
Postat av: Gabriella

Ahhh så ni missade tiden idag... hörde av vår bvc-tant (hoppas inte hon hittar hit ler) att det var många som missat tider igår, typ 4 st.

Ni får skylla på att veckan började med tisdag hihi

Vi har oxå varit där... men det läste Du ju i bloggen.



Hon sa att Enya precis som Nova var tidig med talet.

Men jämfört var Nova rätt tidig med allt.

Hon gick ju med gåvagnen när hon var 8 mån och 3 veckor. Enya vill inte alls.

Inte ens om man håller henne i händerna. Möjligtvis att hon tar några motvilliga steg.

Men å andra sidan hoppas jag att hon blir sen.

Ser helst att hon inte går förrän efter Turkiet-resan =)



Åh vilka godingar på bilderna.

Minns oxå den bilden på Ester, sötisen.



Hittade ni några blå blommor på Esters hylla idag?

I så fall var det Nova som lagt dem där.

Hon plockade dem i trädgården och höll i dem krampaktigt på väg till dagis =D



Nähä, dax att krypa ner.

Kramen

2009-04-16 @ 22:20:44
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Helén

haha.. ja du hade helt rätt, det var min födelsedag igår så jag bugar o bockar för gratulationen.



Ha en riktigt rolig kväll.

Kram

2009-04-17 @ 18:16:01
URL: http://mammasblogg.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0