Hej hopp alla mina hästar....

....nu har jag varit & ridit.
Idag blev det en riktig kamel/giraff som heter Antonia. Förundrad över hur denna kamelblandning kunde vara min favorit när ridskolan startade upp för 3 år sen. (eller var det två?)
Vi stolpade runt på planen & jag har nu ont i alla muskler som finns. Jag provade nog alla sitsstilar jag kunde komma på för att få henne framåt överhuvudtaget. Sakta sakta lunkade hon igång. Så lååååååååång & så tuuuuuung som bara en kamelgiraff kan bli. Galoppen gick däremot bra & där jobbade hon ihop sig lite, fast det var med många stånkanden både från hennes & min sida. Säger bara *PUST*. Nu tänker jag inte rida henne mer.
Nä tacka vet jag Ratino som är månadens ridskolehäst - kul påhitt!

Nåt påskpynt hann jag inte med idag då jag smet ner till stadsparken i rädsla för att behöva vara tvungen att städa om jag höll mig hemma....
Snart kommer nog de där städkärringarna på tv hit & sanerar....
Där nere kom först Anna & Sigge en sväng. Sen kom Monixx med sina tjejor.
Oj vad trevligt! De fick följa med oss hem sen för jag blev kissenödig & hungrig. Ungarna lekte & vi pratade lite gammal goja. Kommer absolut upp till er & invanderar med min flock ;)

Baloo skötte sig riktigt bra i parken idag, ja några barn fick säkert hjärtinfarkt när han dök upp under bänken jag placerat oss vid, men inte alls lika hysterisk skällande som han brukar hålla på med, skällde lite med kopplet slakt.
Tänk att så lite & enkel träning gav resultat så fort. Några parkturer till så ska han nog fixa det också.
Vi gav oss på att träna fot idag också, men nje, kan inte påstå att det blev bra. Behöver mer hjälp med det!

Imorgon ska vi påskpynta.....& städa urk fy vad tråkigt!!!! Jag vill bara pynta!


Essie förra påsken när vi påskpyntade!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Ja tack för en supertrevlig dag!

Ser fram emot flockinvasion ;-)



Undrar om det inte var hästen Antonia som mamma hade fått sista gången hon red.

Hon var iinte imponerad. Endast 162 cm hög som min lilla mor är. hihi

Minns att hon sa att hon var tung & jobbig att rida.

Ha en bra kväll och natti natti!

2009-04-06 @ 23:25:13
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: mia

Hej! Tack. Du kämpar på med baloo! :)Kul när det börjar löna sig.. :) Bilderna har jag gjort iordning på ett "kollage" i photoshop. Så tyvär kan man inte göra det direkt på bloggen.

2009-04-07 @ 09:06:16
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo jag var egentligen hungrig!! Men sen var det så himla härligt väder så jag bara gick o gick o gick.. hi hi

2009-04-07 @ 16:27:59
URL: http://giss.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0