Blandat dravel...

Åh tänk en makrillmacka med Jossan-the till. Fy vad gott det hade varit!
Men nåt sånt har jag inte hemma så det får väl bli en vanlig mackis md prickig körv eller nåt. Eller ingenting, kanske lite onödigt att äta 21:30.....eller en kinderäggchoklad...slurp!

Nyss hemkommen från ett j o b b i g t ridpass. Körde markarbete idag & jag knyckte till mig Zerona, en av mina favoriter.
Ser ut att vara jättelättriden & ja, hon går att "åka" med på & kanske lura ett otränat öga. Men jäklar vad hon kräver för att verkligen krulla ihop & trampa på med bakdelen. När man får ihop henne så ärhon sådär flygigt underbar.  Med lite bommar & småhinder tänder hon till rätt lätt med så idag blev det en pangkick i väggen. Men skoj var det iallafall så jag är trött men nöjd!

Essie, jag & Olle har varit halva dagen hos mamma & mormor idag! Mormor fyller år så Grattis igen!!! Essie fick baka med mamma & pratade en hel del med farbrorn som bytte deras dörrar. Charmade han totalt så när han fikade lunch tiggde hon till sig en macka också av honom.
Jag passade på att åka & handla när barnen ändå hade lite passning. Skönt att få det gjort under dagen istället för att köra som tokar till affären när sambon kommer hem.

Tänkte på det igår hur lite vi ses härhemma. Ibland funderar jag på att skippa hästarna men jag vill & behöver ju det.
Måndag: jag rider åker 18:15, sen spelar han innebandy direkt när jag kommer hem.
Tisdag: han spelar innebandy 20-22 (iåförsig rätt ok, för dåhar vi nästan 2 timmar att hinna fixa nåt på)
Onsdag: Jag hundkurs 18-21:30
Torsdag-Lördag inget bokat men det blir alltid nåt nån/några dagar ändå.
Söndag: Sambon jobbar de flesta söndagar nu 10-15 sen Olle bad 15 & Essie bad 16.
Sen vill han ju gärna sektspela nå¨n gång varje vecka, vilket jag ständigt försöker minska till var tredje vecka...
Baloo tar ju ganska mkt tid också, även om jag försöker ha han "klar" de dagar jag är föräldraledig tills sambon kommer hem.
Pust! Ibland blir jag knäpp på oss ;o)

Jag har ett stort måste imorgon & det är att skriva referensbrevet till Smullans adoption. Så nu skriver jag det här så det verkligen åste bli gjort!! Jag tänkte att jag skriver det under dagen immorgon så kan sambon kolla igenom vad jag skrivit.
Sen ska vi på nån liten intervju också lite senare så då får man väl svara på konstiga frågor om deras sänghalmsliv haha..

Em var här i dag & fikade lite, hon tyckte Olle var en underlig enkel liten knodd (hon frågade om man beställer såna....) som inte behöver så mycke uppmärksamhet. Han kryper mest runt till sina olika mål, stannar upp 10 minuter & bara plockar med det han hittat. Jag har ju skrivit det innan, men ibland blir jag också förundrad över hur lite han bryr sig om mig......behöver ungen ingen mamma?
När han slår sig grinar han lite i en ghalvminut, sen ska han ner igen på golvet & forsätta sitt pyssel.
Essie var ju överallt hela tiden när hon var lika gammal. Hon hade verkligen inte heller tid med oss föräldrar men hon var ju klätterexpert så den lilla donnan satt inte & pysslade med nåt.
Hon hade inte behövt en endaste leksak innan hon var åtminstone 1,5 år, för hon har aldrig rört "sina" grejer som bebis. Tycker det är rätt intressant att de kan vara så olika, men ändå på ett sätt så lika.



Såhär snyggt klättrade Essie i augusti -06, 10 månader gammal. Det är ungefär 40-50cm upp till den hyllan i min garderob
(minns jag inte fel var det lite tidigare hon klättrade in i BVC-tantens bokhylla & kissade.......

Hm....kanske har konstiga föräldrar eller nåt. ;o)

Nehej, nu ska jag hä,ta min chokladbit (ligger stadigt på 70,4kg nu sen ett par veckor tillbaka, så ite mellanchoklad får man allt unna sig...)

natti natt på er folks!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Ja, idag blir det en liten bulle på fikat oxå!;-)

2009-04-21 @ 09:09:50
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Lindha

Jaså...inga bullar sa ju M så det hoppas jag det inte är eller har DU bakat haha...

2009-04-21 @ 09:20:52
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Choklad är gott! hehehe

Det kan man inte leva utan ju.;-)

2009-04-21 @ 10:01:53
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Micka

Det måste väl vara kul o så lite inplanerat oxå. Här är det ju bara arbete som står på schemat , o kanske nån solning i veckan om ja har tur!



Ni hinner ju inte bli irriterade på varann iaf :P

2009-04-21 @ 15:58:07
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Yster

Kan lämpa av lite fritidsaktiviteter hos mig, tycker ja bor i vår soffa, fast nu börjar uteserveringsperioden, bor visss där me!

Kram

2009-04-21 @ 20:58:59
Postat av: Lindha

Ja den där uteservingstiden är ju det ju inte så mkt av här inte. Får bygga en egen på altanen ;)

2009-04-22 @ 09:11:02

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0