Hur mycke ska man säga till?

Det finns några pojkar här i närheten som ställer till lite bus.
Jag brukar inte säga till om de bara "hänger".
Igår såg jag dem på taket till dagis för femtielfte gången. (22:15) Trodde Smullan jobbade så då blev jag förbannad & gick fram till staketet & gapade på dem att ge sig iväg därifrån.
De försökte gömma sig & när jag vände tillbaka så pep de iväg som två små vesslor med luvorna nerdragna över ansiktet. Så jag hann inte ifatt dem för att skälla på dem öga-mot-öga. (de är väl typ 10 & 15 år)
Om det är dessa pojkar eller andra som förstör leksaker, gör brännmärken i bord & krossar kupor på taket "vet" jag ju inte. Har ju bara sett dem hänga där & klättra....
Pratade med dem på dagis, & de ska ta upp att sätta upp ordentliga lampor som tänds när det går in folk på gårdarna. Vet inte om det hjälper, men borde ju kännas tryggare för de som jobbar där på nätterna.
Sen stackars barnen som sover där, tänk själv att sova borta så springer det folk på taket & kastar grejer...
Ja, man har väl blivit gammal när man "stör" sig på sånt men man vet ju vad det kostar det som förstörs samt hur viktigt det är att kunna känna sig trygg på sitt jobb!!!! (nästa gång kanske det inte alls är två harmlösa pojkar som hänger där..)

Olle är på dagis & Essie fick följa med till hans avdelning när jag lämnade honom :o)
Han blev ju sjuk förra veckan så fick en extra inskolning idag.
Dags att gå & hämta honom nu, sen vet jag inte vad vi ska hitta på!
Om nån har tråkigt så är vi hemma :O) (Har ingen bil idag & Essies cykel står i handeskryd)



Oj det blev en blundbild på >Olle, hinner inte byrta den nu :O)



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Jo det känns ju sisodär att veta att det springer folk på taken då man ska sova där. Jag som alltid skrämmer upp mej själv oxå. Hoppas de hittar annat häng ställe.



Söta de är barnen. Skit söt i den klänningen Essie

2009-08-31 @ 14:29:15
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Yster

Skäll ordentligt på ligisterna! Straffkomendering skall de ha enl min sambo, ja e me en liten sursatkärring som säger till tykna tonåringar, de lär ju lyssna mer på oss iaf än pensionärer, stå på dej!



krama dina små sötungar från moster!

2009-08-31 @ 19:22:08
Postat av: Lindha

Ja, men jag vill ju inte ha dem här på min trädgård om nätterna....och med baloo i hasrona är jag ju inte så anonym när jag skäller på dem ;)

2009-08-31 @ 19:42:07
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Annica

näe, det känns inget kul alls att vara där nere på nätterna.. man känner sig ganska otrygg. Men ringa polisen nästa gång, skit i att skäll på dem utan låt polisen ta dem om de hinner!!

2009-09-01 @ 10:10:13

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0