Kluriklurar...kuckilur :)

Kollade såklart runt på vännerna på facebook innan, & hittade Hästens fina semsterbilder.
Den resan hade jag gärna följt med på. (en dag, sen hade jag nog tröttnat på "mocka" låten ;) )
Det är väl sisådär 12-13 år sedan som Hästen föddes som ett litet föl nånstans på Scania i O-hamn.
Roliga upptåg har det varit & lite av kändisstatus på festivaler & annat.
Bland det jobbigaste Hästen gjort som just häst är nog att springa Göteborgsvarvet i Hästmasken, svettigt värre!! . Andra upptåg känner ju ni som känner honom IRL till, finns liksom inget slut på Hästis-storier. (Nån gång för några år sedan hörde jag av en helt utomstående, från en helt annan stad,  en helt annan version av verkligheten..tänk vad saker ändras mun till mun ;) )
Jaja...jag hade iallfall velat se minerna på folk när det spatserar runt ett gäng hästhuven i Budapest ;)


(bilden lånad av Hästen himself, mutat han med socker doppat i Höstvin)

Ja, det var ju lite kuriosa vilket trevligt umgänge jag hade innan man skaffade små sötisarna :o)
Såklart man saknar den tiden ibland, men Hästen är säkert inte ovillig att låna ut ett ex. av sina fina huvudbonader nån helg ;)
HÄST HÄST, Snacka om Grisfest! Jag kan rida jag har en sadel!!! (Klassisk häst-slag-dänga..)
Sånt tryck på  fina t-shirts hade vi allihopa. Måste be Kakan sjunga Mockalåten imorgon...hon var faktiskt det värsta stoet av oss alla ;)
Näe...nu får jag sluta annars spårar hela bloggen ur...jag var ju faktiskt bara 20-22 år när jag var ett sto......

Imorgon är det marknad. Blir såklart en tur dit med barnen. Ska försöka träffa mamma en stund också innan hon susar till mormor.
Lördag är det Stadsfesten i Eksjö!! Ska bli riktigt riktigt skoj! :o)

Budar för fullt på beg Molosar nu. Kan ju ha tur & få ett fint ex till en billig peng, men tycker nog de är dyrra tom. begagnade. Hittade en rätt billig men den hade revor & jag vet att jag inte kommer försöka laga dem.

Nu blir det liten stund i soffan. Sov 3.5 timme inatt så är rätt mör & fortfarande tokförkyld eller grissjuk :o)
HUR vet man om man har grissjukan om man inte blir sådär supersjuk?
Nja....ska bli intressant & se hur den där grisasjukan fortsätter.


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica

Hoppas du hittar någon fin overall till ollebullen.



Hörde att om man får influensa nu så är det svininfluensa. de andra sorterna finns inte nu. det är väl väldigt olika hur det slår på alla. Tror inte att alla blir kanonsjuka.

2009-08-27 @ 22:52:53
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Yster

Hästfest va de där ja! De e en tokig man, men de e väl tur att de finns folk me barnasinnet kvar! - ska nog hälsa på i stallet å dricka lite hästvin snart..

2009-08-28 @ 19:50:05

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0