Lille röde bilen Ior får åka till skroten...

Det blev en otrevlig överraskning på väg hem från jobbet idag.
Kommer åkande i lille röde Ior upp mot Järabacken, där finns en korsning in mot "nybyggda" området & för de som som stått på parkeringen & ska ner mot stan.
Ångar på i bilen & hinner bara tänka
"Han kör väl inte UT!!! Han kör ju för fan UT!!!"
Sen smäller det.
Hinnner inte tänka så mycket, min bil smäller i den andra bilens bakände med min förarsida, billen får nån slags spinn & snurrar in i vajerräcket sen två - varv över båda filerna på högersidan för att sen krashca ner i diket.
Var mest rädd för att den skulle gå runt  på taket eller slå över i det branta diket.
Stopp blev det med besked & när jag kikade upp igen så pös & pyrde det rök & äckligt lukt ur motorn som var halvägs intryckt & vi står typ rakt ner med motorn i backen.
Då blev jag nog ännu mer rädd, tänk om det exploderar!!!!
Dörren funkade & där står jag vid dikeskanten & letar febrilt efter nån som kan kolla vart den andra bilen tog vägen.
Först trodde jag nästan jag inte kört på nån alls utan att minnet var helt tomt.

Det stannade ett par bilar & flera ringde till 112.
Jag vågade mig snabbt fram till Ior & letade fram mina glasögon & drog ur nycklarna.
Sen sa en tjej att den andra bilen kört/backat tillbaka in på parkeringen & gubben som körde kom fram oskadd till oss.
Jag var nog lite chockad för att kunna prata så mycke med han, hade mest velat skrika om han vart blind eller nåt. Sikten är det inget fel på just där & han hade stopplikt. Kan varit en bil framför mig som skymde mig, men jag vet inte vilken redogörelse han gav.

Sen kom ambulanser, brandbilar, en bärgare & två polisbilar.
Lite frågor & blås i blåsaren så var det ok med mig.
Jag hade sån tur att mina föräldrar va i jkpg & shoppade så de kom direkt också.
Åkte upp tilll Ryhov & där gjorde de röntgen & CT. Såg ok ut så nu är jag hemma igen.

Öm är jag & lite chockad, men kan ju lova att vi hade änglavakt.
I den backen kör alla lite för fort...tänk om det kommit fler bilar precis bakom mig. Vill inte ens tänka på hur det kunde slutat!

Men för Lille Röde Ior slutar det tyvärr inte lika bra...med de skadorna han fick så blir det att åka till skroten kan jag tänka att Företaget bestämmer.
Poliserna garvade förresten lite när både pappa & jag sa vart vi jobbade, men varken vi eller polisen hade skaderapporter i bilarna :o)

Nehe..nu ska jag försöka sova...kommer ha ännu mer ont imorgon varnade läkaren för så det är väl bäst att vila upp sig lite!!

Ta hand om er därute & KÖR försiktigt!!!!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: sandra

Vilken tur att det gick bra.Jo lite öm i kroppen kan du nog vara ett par dagar. Ibland är det trots allt nån som vakar över oss vilket är en jävla tur!

Ha det bra och vila kroppen! Kram sandra

2009-08-04 @ 08:00:41
Postat av: Jessica T

Men Lindha! Hjälp vilken tur du hade. Fy vad otäckt. Förstår att du blev rädd.

Skickar en varm kram. Hoppas du mår bättre i dag.

2009-08-04 @ 08:09:19
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Annica

Hoppas du kunde sova inatt.. kommer ner till dig sen..

Nu har jag börjat skriva i min blogg ingen efter sommar uppehåll..

Pöss lilla vännen..

2009-08-04 @ 08:34:31
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Carro Höijer

Hej på dig. Vad otäckt att du krockade. Satt precis och läste på jnytt och sen gick jag in och läste på din blogg... usch usch. Hoppas du mår bättre. Kram på dig,

2009-08-04 @ 10:10:30
Postat av: Sussi

Herre jezuz... Fy attan va otäckt!!

Först trodde jag du skrev om en av dina konstiga drömmar men nu fattar jag att det var på rktigt!!

Hoppas verkligen att allt gick bra!

Va rädd om dig!

kram i massor

2009-08-04 @ 11:00:52
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: ღ MONIXX ღ

Tack gode gud för att det gick så bra!

Riktigt otäckt ju..

Hoppas att allt är väl med dig idag.

kram

2009-08-04 @ 12:05:04
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag tack god gud för att det gick som det gick.

Kunde gått riktigt illa det där...



Jäkla galningar som finns där ute.



Såg en kvinna på cykel igår, som gjorde en vänstersväng rakt ut framför en bil.

Hon var så gammal att hon inte kunde ens vrida lite på huvudet och uppfatta att det faktiskt kom bilar.

Gamla människor, de ska inte ge sig ut på vägarna.



Jaja, skönt att det gick bra med Dig.

Tråkigt med Ior =(



Kram vännen

2009-08-04 @ 15:04:17
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Helén

Ja en del tittar sig verkligen inte för utan kör bara rakt ut. Ja ont i kroppen kommer du ju säkerligen ha ett tag framöver nu, men tack o lov vart det ju inget mer. Skönt att du är genomgången med både CT o röntgen. Ta hand om dig o gör inte för mkt nu.

Kram

2009-08-04 @ 18:20:40
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: micka

Memen fy så otäckt ! Krya på dej.

2009-08-04 @ 19:06:37
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Anneli

Nämen fy vilken otäck grej!!!

Tur tur tur att det gick så bra. Hoppas du mår bra trots omständigheterna.

Kram!

2009-08-04 @ 19:17:03
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Anna

Shit alltså!! Ja verkligen tur att det gick bra för dig!! KRAM

2009-08-04 @ 20:28:54
URL: http://giss.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0