Tidsoptimister?!

hm...
Stenen & mur kommer visst denna veckan.
Inte för jag vet när vi ska hinna lägga den, men grannarna är ju vana att det står pall & annan bröte på vår trädgård :)
Vi måste ta ner en del trädbuskar & köra massa lass med överflödig jord/ogräs innan också.
Fick en ny liten ide om en härlig köksträdgård nedanför köksfönstren. Det blir i lite olika etager som hyllor. Får se om det går genomföra. När nya altanen kommer på plats nån gång 2050 så ska det vara en trappa ner till kökslanden från altanen.  (sen ska ju dessa land skötas också...men det tar vi den dagen....)

Sen är det där ruskiga badrummet däruppe, vi har bestämt vad vi ska ha, enkelt & smidigt inga dyra krusiduller då det är så yttepyytelitet badrum som bara ska duscha & göra dagsbehoven i :o)
Men det tar ju ändå ett par veckor att göra, oavsett om vi eller nån annan stackare åker på det.

Sen var det det där cykelskjulet uppe vid infarten....nästa år....kanske :)
När flyttar man buskar? Höst eller vår? kanske kan börja med nåt iallafall....

Olle somnade nu igen. Trött liten fis idag, men ganska glad ändå. Imorgon får sambon gå till doktorn. Det är nåt fel på ahn airomir inhalation, bäst att byta till en ny sån. Hur vet man om den är slut? Man kan ju inte hålla koll på när man gjort ca 200 puffar.

Beställt fina saker idag till nån liten plutt :o) Får visa sen när han fått grejerna :o)

Städar köket, dragit ut allt ur alla skåp.
Bland kryddorna hittade jag nåt sataypulver & färskcurry som gick ut 1999. (sambons kvarlevor från utlandstiden..) I bakskåpet har vi bakat med pulver sen -05 och massa andra bakgrejer som hade nåt år eller två på nacken. Tur jag nästan aldrig bakar då hade ni blivit förgiftade :o)
Dags att fortsätta med det dumma projektet, tänkte hämta hem Essie vid tretiden. Vågar inte hämta henne innan mellis, för det har hon varit sur på sen Olle kom att hon inte får äta på dagis....så det var den stora lyckan idag att få äta både frulle & mellis där :)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Marlen

Fullt ös med huset ;)



Nä jag vet inte med kläder...det enda som behövs är väl en overall & det har hon, sen vet jag inte?

2009-08-25 @ 14:58:51
URL: http://marleniz.blogg.se/
Postat av: Yster

Vad duktig du e å städar å står i, och det skall väl aldrig bli klart när man har hus, trodde de va hela grejen =)

2009-08-25 @ 20:44:19
Postat av: Anonym

Hello, Wille är oxå sjuk, feber,hosta o snuva. Blev de kanske smittade i Söderköping? Hur är det med Olle? Kram kram

2009-08-26 @ 14:53:35
Postat av: Lina

Hello, Wille är oxå sjuk, feber,hosta o snuva. Blev de kanske smittade i Söderköping? Hur är det med Olle? Kram kram

2009-08-26 @ 14:54:53
Postat av: Anonym

Gud så duktig du är med köksskåpen...det värsta är bara att du påminde mig om jag skulle behöva göra samma sak...men vilket år liksom? Vi tänkte byta luckor på våra och då vill man ju att allt är fräscht därinne.....var hittar man billiga och tokduktiga städerskor ;-)

2009-08-27 @ 20:03:49
Postat av: Anneli

Sista inlägget = That´s me!

2009-08-27 @ 20:04:24
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0