2:a Advent

Så var vi en advent närmare Tomten!
Mysigt & julstämningen verkar faktiskt börja infinna sig iår också.
MEN min bock är spårlöst borta. Letat efter stommen till honom över hela trädgården.
Fattar inte vart han rymt iväg.....

Olle är sjuk med feber så lite pipigt har det varit i helgen. Men han är rätt glad ändå.
Julbord med jobbet i fredags, trevligt & jättegott.
Tyvärr mådde jag inte så bra så stannade inte på "efterfesten" på jobbet. Sen är ju kollektivtrafiken under kvällen = obefintlig hem. När jag kom hem till N-ö tänkte jag ta en taxi, men det var 20 min väntetid innan nån kom in.
På den tiden hann jag ju gå hem.

Lördag:

Morgon med kojbygge.


Adventskalender-tomte-fröken ville visst inte vara med mer....hängde sig eller så är det kanske bocktjuven som är mördaren?!


Köksstyling! Köpte det fina tomtetyget & sydde så det rök ur maskinen :o)


Lite ljusmys till goda lamm-middagen med syster, hennes sambo & mina föräldrar.


Dagen idag började med att jag & min syster gick vilse uppe på kalhyggen i Lövhult :) En timmes promenad blev nästan två!
Sen va vi här & åt lunch, männen borrade upp parabolen.
Efter det gick jag & mamma till julmarknaden i hembygdsparken med Baloo & Essie. Mysigt!!
Jag är en icke koll människan så tyvärr har jag missat att Essie hade gympaavslutning igår. :(  Inte fått nån lapp eller sett det nånstans. Fick ett mess av G på FB, men det läste jag igår där hon skrivit "imorgon" , fast idag såg jag ju att hon skrev det i fredags.
Vi har missat gympan några gånger på sista tiden så jag har inget hört om denna avslutning.
Miss av mig , men Essie nöjde sig med tomten i parken.




Nu ska vi julmysa lite i soffan innan barnen ska sussa!





Vill du säga mig nåt?
Postat av: syster

Tack för goda lammiddagen och en trevlig helg ;) Alltid kul att va hemma i småstaden, och denna gånmgen bonuskul med hela gamla tjejgänget på julfest i fredags. Ska me boka grekön nu!

2009-12-06 @ 22:00:10
Postat av: Gabriella

Nä fy fasen va jag garvade när jag såg den stackars tomteflickan. Stackarn som inte orkade med mer...

Förutom håret längst fram så är hon rätt lik Rille på huvudet ;)

2009-12-10 @ 19:10:23
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0