Inte tomten...

....som är Nostalgin, utan julkrubban :)
Den hade vi som julkalender när vi va barn. Varje år slogs de stackars figurerna in i små paket som vi i turodnig fick öppna en om dagen. På adventerna fick vi en extra sak & det har vi här också. (som mamma fixat)
Krubban & gubbarna är alltså över tretti år gamla. Lite slitna men så charmiga ändå.
Sen firar vi ju jul av en anledning eller hur?! (att få paket alltså haha..)
Tomten fick jag nog för två år sen av min mamma till Essie :)

Susade till jobbet idag & lämnade två glada barn på dagis.
Satt i möte till kl 10 & efter det hade jag fyra missade samtal från dagis.
Olle hade 38.5 i feber.
Bara att susa hem igen & hämta lillplutten.
Han sover fortfarande, men har en ihålig hosta nu också. Detta kom på ett par timmar så nu misstänker jag ju grisasjukan såklart.
Imorgon skulle vi vaccinerat oss, men nu kommer iallafall Olle inte kunna få den.

Nu ska jag mumsa i mig Pölsa, Blodpudding & Lingon. Visst gillar ni väl det? :o)





Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Ingen grissjuka hoppas ja! Essie får väl sprutn iaf imorgon? Glöm inte så gräset innan fåren och kamelerna kommer till krubban!

2009-12-03 @ 22:00:23
Postat av: Anna

Sigge o Dennis åt blodpudding häromdagen - Sigge älskade det!! men inget för mig...

2009-12-04 @ 08:13:45
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Lindha

Syster...gräset får tyvärr vara iår. Litar inte på pilliga barnen :) Kanske fuskar med lite Mossa!

Förresten..,du får ju inte avslöja vilka djur som kommer ;)

2009-12-04 @ 08:34:48
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Ida *Meya o Tex mamma*

Han är käsnlig med. det började ju med att han fick diarée. Hon tyckte egentligen inte att det spelade någon roll vilken vi testar. Men de kändes bäst med sensible.

2009-12-04 @ 12:32:38
URL: http://idaelisa.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0