Pust!!!

Nu är det första gången jag sitter en liten stund för mig själv sen kl 06:00.
Himmel vilket tempo dagarna har. För få timmar!!

Försökt jobba ifatt lite på jobbet, men ibland kommer möten & hälsoundersökningar i vägen lite :)
Hälsoundersökningen fick jag godkänt på, fast jag cyklade inte, ingen ide att mäta puls om man ska cykla utan belastning. (knät)
Annars var alla värden tiptopp & det kan man inte tro alltid.
Tom. vågen var på min sida....men det som gått ner på benet har väl satt sig på magen under dessa veckor, för annars har tvätten krympt alla mina brallor :)

Just nu står julskinkan i ugnen på griljering. Den blev god, men jag hann tyvärr inte med sista graderna så den va lite för länge. Jag brukar ta ut på 67, enligt recepten ska man ta ut 70-75. Idag blev det 77 grader.
Men smaken blev kanon. Iår kryddade jag med alla julkryddor - nejlikor, kanel,  kardemumma lite pepparkakskryddor, peppar, lagerblad & en skvätt glögg.
Griljering är på senap, ingefära, klemetinskal & ströbröd. Ska bli skoj att smaka!!

Julkorten klara...lite pyssel, men inget avancerat iår. Essie hjälpte till så är de kladdiga är det hennes verk.
(Oj vad skönt det kändes att skylla på en fyraåring ;)

Nu ska jag kolla skinkisen, så den inte blir bränd.
Göra en riktigt juleskinka macka, ta ett glas glögg Mandarin & sen skutta i bädden!

mmmmmm.......


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Jadu, dagarna går undan. Härligt att undersökningen var på din sida.

Den första julskinkemackan är den godaste.

2009-12-18 @ 09:35:55
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Shit vad du hinner med trots jobb & allt =)

Skönt att undersökningen gick bra, då är du på g nu och med nya vikten kan du njuta massor av julmat & godis. (För självklart är det tvättmaskinens fel!!! ;-))

2009-12-18 @ 20:30:11
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0