Den gräsliga ideen går i stöpet....

Jag har ju NOLL tålamod. Funkar det inte direkt så funkar det inte alls.
Var tvungen att sätta mig här en stund, annars hade jag kastat den gröna färgburken i väggen & fått ett kanske trevligt mönster på både väggar tak & golv! Det kan liksom inte bli värre en det jag påbörjat.
Hur svårt ska det vara att måla dit lite gröna grässtrån?!?!
Nu har jag provat med stor pensle liten pensel gjort en liten mall tejpat, men det ser fruktansvärt gräsligt ut. Inte alls vackert böljande som var tanken.
Blir så trött på mig själv & mina knäppa projekt.
Nu blir det nog bara rakt gräs. Alltså en grön rand längst ner på vägger. Det borde jag väl klara....men vågar knappt testa det heller.
Jag har varit bakom dörren & kluddat så det går att rädda. Nu får jag vänta till sambon kommmer hem så får vi klura ut nåt.
Annars har jag ide ett kvar, det var att måla ena väggen randig i grönt/rött/svart/blått. Men då måste man tejpa & vara så supernoga som varken sambon eller jag klarar av att vara.
Då får vi ringa hans mamma. Hon har tålamod att pilla med sånt. Eller syster & hennes sambo, men de bor ju för långt bort för att rädda mig idag.
Här ser ni själva mitt GRÄSLIGA projekt....(ser ut att vara längre än i verkligheten är det ca 40-50cm)



Inte bara målat gräs som är utsatt i vårt hus. Vår fina palm får ikväll lämna oss efter en hårdhänt behandling av tre gräsätare.
Både Gizmo, Baloo & Olle tycker det är väldigt roligt att dra av den stackarn bladen & sen äta upp....den är inte giftig men vass. De har nu demolerat 99% av hur vacker den än gång va.


Nu ska jag googla lite & se om jag hittar nåt bra tips på hur man målar gräs på väggen. Bye bye.....Återkommer med
resultat, förhoppningsvis snart!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Halloj!

Har du testat att rita ut konturerna med blyerts först o sen måla det helt på frihand med en bra pensel!? Tror det kan funka då.. även om det är lite pill förstås....



Onsdag kl 11.30 på Thimons, funkar det?

2009-02-02 @ 17:40:53
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Sara,Jaxon & Bakina

hahahahaha vilket gräsligt gräs asg



Jag kan loooova att jag ahde INTE gjort det bättre själv!!! Är ingen konstnär precis s



Tack för gulliga ord i min GB



Kram från oss

2009-02-02 @ 19:06:32
URL: http://sara.trackback.se/
Postat av: Monixx

Klurigt värre!

Jag tror att du skulle göra en mall med böljande grässtrån (där alla lutar lite åt samma håll om det ska vara som att de vajar i vinden) sen duttar du med en svamp.

Sen tror jag man isf även skulle satsa på en mörkt grön som en liten kontur runt stråna där du även målar en lite mörkare ton längs hela sidan av varje strå så du får lite liv i stråna. Med hjälp av en tunn pensel målar streck 'på sniskan' tätt tätt hela vägen uppifrån och ner. Lite skugga så. Gud vad svårt att förklara men jag tror du förstår..?

Hade själv planer på att göra en ringlande ranka på våran fondvägg vi målade. Men nu känns det ju över- flödigt när vi ska flytta ändå.

Jag är säker på att det kommer bli toppenfint när det är klart.

Heja! :-)

2009-02-02 @ 19:15:37
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

ja Monixx, detvar liksom tanken med det vackra liksom susande gröna gräset. Probelemet verkar stavas VÄVTAPET. För tjock färg fastnar inte i "hålen" för tunn färg rinner iväg. Mallen jag testade att göra tog 15 att klippa till 5 grässtrån sen vissnade hela mallen efter ett försök.

Nu ska jag testa era ideer en tur imorgon också & kalla in lite hjälp. Funkar det inte får rollern göra sitt jobb! ;)

2009-02-02 @ 20:35:39
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0