Så möe att göra!

Som man utrycker sig på ren småländska ;)
När jag har jobbdagar blir det ju inget skrivet under dagen, håller mig undan internet så gott det går där. Och kan lova att jag knappt hinner glutta på bloggarna  för det är ofantligt mycke att göra!
Eftersom jag är borta en vecka i stöten så är det ju en del att få undan när man jobbar. Annars får stackars kunderna en evighet i handläggningstid vilket inte är så roligt för varlken dem eller mig.
Nu blir det nog att jobba extra på måndag eftersom jag ska åka på kurs tre dagar nästa vecka. Men det fixar sig nog!
Olle går ju ta ed överallt, han rullar nöjt runt där man lägger honom. Essie kan nog också sysselsättas på olika stationer.
Olle ja, hann rullar för fullt härhemma på golvet så frågan är om han hoppar över krypandet. Han kan stå lite mot spjälsängen-bord bara man är beredd bakom, för sätta sig det vet hans små ben inte hur man gör.
Sänder ofta tankartill ovan vilka underbara ungar jag har! Älskar dem så & är så stolt över min stora Tuss & min lilla Knåttis!

Ikväll flyttade Olle tillbaka till sitt fina rum!
Nu ska det köpas bokhylla, rensas i knäppogarderoben & sätta upp nån hylla/tavellister att ha grejer på. Tema har jag lite svårt att hitta just nu så för ett tag får det vara rymdtemat från Åhlens.
Såg förresten igår att de nu tar fullpris för den serien när de reade ut den för ett par dagar sen. Iallafall fanns det fleecefiltar i stan för 50kr i förra veckan, igår tog de 175kr för samma här hemma!
Sen när jag hittat rätt grejer blir det nog stadtema, djungel eller bara utetema. Barn ska ha barnrum tycker jag & inte vara klippta ur en inredningstidning.

Såg ett av "mina" hus ute till försäljning nu. Vi kanske kanske går & tittar men nja, tror inte jag orkar flytta & greja. Sen var det fel uppvärmning & lite annat som kostar pengar. Vet inte alls vad vårt hus skulle värderas till idag, men husen brevid har gått för ungefär samma pris som detta jag kikade på nu ligger på (1,8 milj.) Och de har haft mer att göra på än vårt & lite sämre läge. Men samtidigt skulle vi låna upp till det priset på detta vi bor i skulle vi kunna bygga om  precis som vi vill & lite till. Men nepp...inga fler lån nu, snart är topplånet borta så då kan vi spara mer istället...om sambon får bestämma. emn i hemlighet är det ju vi kvinns som bestämmer ;) 

Just det, nu kom jag på...har ni sett Blutsaftreklamen?
De säger nåt typ
 "" När vi kvinnor kommer hem efter en lång arbetsdag finns det alltid mycket kvar att göra." Sedan nämnde kvinnan en del uppgifter och en textruta visades bredvid henne med ord så som: "Hämta på dagis, städa, tvätta, laga mat..." Efter detta sa kvinnan "Och för att orka med allt detta behöver vi lite extra energi, då är det bra med Blutsaft."

Gah! Avskyr såna reklamer. Även om det är lite sanning i det hela så behöver man ju inte driva på det ännu mer.
Googlade lite & det var inte bara jag som reagerat, hittar dock ingen länk till själva reklamen. Men ni får väl hålla span på tv:n.

Nu ska jag sy en stund så Olle får lite gardiner också...eller kanske ska vara så jämställd så sambon ska få gära det mohaha.
(han har faktiskt varit en bra husfru idag, letat upp sitt pass på eget bevåg & HITTADE det, tvättat 4 maskiner, lagat middag tills jag kom hem, varit i pulkabacken & fixat duschen i källaren. Sen lämnat/hämtat på dagis & tagit hand o Olle såklart men det är ju det nån av oss är hemma för) Undrar förresten om han somnat igen uppe hos Essie, la henne samtidigt som jag nattade Olle....1 timme sen snart. Bäst att kolla läget däruppe!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: marie

är det huset på ingsbergsg som du tittat på? det va fint, men ni har ju ett jättefint hus =) tycker ert hus är mysigt och gillar planlösningen!

2009-02-05 @ 21:41:44
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Lindha

Jepp det är det! Har ju en passion för 70 tals mexihus. Saknar tv-rum/gillestuga nåt grymt här hemma. Men det finns ju rum i källaren den dagen vi får tiiiiiid!

2009-02-05 @ 21:59:18
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Lindha

Jepp det är det! Har ju en passion för 70 tals mexihus. Saknar tv-rum/gillestuga nåt grymt här hemma. Men det finns ju rum i källaren den dagen vi får tiiiiiid!

2009-02-05 @ 21:59:30
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha.. ja jag ska ju inte säga något ang. att flytta o inte.. vi är ju redan inne på vårt andra hus!!

2009-02-06 @ 10:05:20
URL: http://giss.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0