Soppa på en spik...

Jag är väl inte direkt känd för att laga mat enligt recept & oftast blir det "man tager man haver" varianten.
Vilken brukar lyckas ganska bra.
Klart det finns rätter jag tillagat på det viset som bättre passat i en BajaMaja men ja, oftast blir det bra.

Just nu står i ugnen:

Bröstkycklingfile delad i itu med ett lager av hemmagjord pesto emellan.
(Oj jag har kladdat honung på fingrarna..måste tvätta mig, är som klister..)
"Peston" är gjord av fetaost, mandel, svarta oliver & vitlök.
Till det ska vi ha rotgrönsaker, sötpotat, morot & min lilla söta älskling rotis Herr palsternacka.
Såsen får sambon stå för & det blir rödvinssås idag.
Jag har to gjort efterrätt, men enligt recept :) Har upptäckt att efterrätter & bakning går inte tjoffsa i lite vad man haver i. Då går det illa.
Det blir hemmagjord chokladmousse. Recept på det kommer kanske senare. Det är bara ägg, råsocker & choklad i den så superenkel att göra iallafall.


Är det nån som är intressad av en spårhund på rådjur kan ni ju höra av er! Baloo & jag var i "stadsskogen" bakom sjukhuset innan, jag såg ett rådjur hoppa förbi ganska långt bort, när Baloo kom dit där rådjuret varit blev han helt blockad & bara spårade som en tok.
Där sprang föst en stenad berner, sen en matte i halkan efter som en galen tok & skrek i snön.
Baloo lyfte inte ens på öronen utan hade nosen nertryckt i snön & drog iväg genom snår & annat. Tog en väg & en bra stund innan jag hann ikapp han. På väg tillbaka såg jag att han gått precis efter rådjurets spår.
Ja lite rådjurssadel hade ju inte suttit fel, men om vi verkligen hunnit ikapp rådjuret hade nog lille Balutten pipit ivög illa kvickt.

Dags att kolla köket!

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0