Tjohooo...

Så var det fredag igen!
Sambons motto ekade i örat på eftermidaggen "fredagspulsen slår som hammare" vart hittar man ett sånt motto tro?
Hm...
Dagen sprang förbi i 210 som vanligt.
Gick halvägs runt sjön i morse sen kom jag underfund med att snömodd med is under ÄR jobbigt & vek av för att gå den bekvämare vägen vid vägen istället. Lite kortare men ibland får det bli så.
Egentligen hade Baloo behövt gå lös & bara strosa, men gå i skogen kl 06 i beckmörker, Nej Tack! Lilla Buben har varit åtsidosatt denna veckan & det märks rätt fort, då han inte får hjärngympa blir det barnens saker eller annat som ligger utspritt över huset som får sätta livet till för en rastlös unghunds tänder.
Kom i veckan på att det är störande att ha honom i hasorna i lilla hallen när vi klär på oss ytterkläderna så har börjat sätta han utanför i "stora" hallen istället (där datorn är) & ja, imorse så satt han där så sött & väntade när jag drog på mig överdragsbyxorna. Så söt & otroligt duktig! Då vill jag ha tid & mer TID att bara vara med min älskade Baloo & bara gosa & träna!

Jobbet gick som vanligt alldeles för fort, tänk att man är där mellan 8-16:15 men det känns som kanske 4 timmar. Men så länge det är så är det ju bra! Idag blev det lite övertid, men det skadar ju ingenl
 Missade därför en AfterWork med Veronica & Tobbe, trodde jag, hon ringde halv sju & hon hade badat istället & undrade om de skulle koma förbi med lite mat från Guldgaffeln.
Vi skulle egentligen fixa & packa för imorgon, men lite besök är ju alltid trevligt & äta måste man ju.
Så kommer de med berget mat!!!! Shit! Jag som ändå om jag inte kört recpet denna veckan varit duktig chockar väl kroppen med 5 kg tills imorgon haha...



Ja det var en del! Tips för er byabor, halva priset på alla mat där nu tom 10 febr tror jag det va. Mumma vart det iallafall! 

 Så en UTMANING IGEN!!!!!!!
Tyvärr har datasnillet jag inte lärt mig länka i inlägget utan kör enkelt......jag utmanar alla som läser min blogg som har en blogg att göra utmaningen!
För de som inte är länkade kan väl sula in en kommentar att ni gjort den! ( Så vet jag att ni läser min blogg & kan ju länka till er också....)

Så till det roliga då....

Regler:

1. Berätta sju personliga sanningar om dig själv.

2. Länka sju personer i slutet av ditt inlägg som du vill ska anta utmaningen. Vet inte hur man gör...

3. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de vet att de blivit utmanade. Hinner nte susa in hos alla ikväll- helgen!


Sju sanningar om mig:

1. Jag får tok utbrott om jag inte får kaffe på morgonen.
2. Jag går på nästan all reklam, & köper nästan bara reklamprodukter.
3. Jag kör nästan alltid för fort, håller jag hastigheten är det för jag inte kommer om en bil, eller så är det snorhalt ute
4. Jag är rädd för hästar & andra stora djur
5. Plöjer en bok rakt av om jag får tid att sitta, älskar att läsa & kan inte sova utan några kapitel i en bok. Vad jag läser spelar mindre roll. Kan vara Essies sagobok eller sambons fantasy om inget annat finns.
7. Måste matcha bh/trosor, finns inte hela setet i lådan måste det iallfall stämma i färg -helst med de kläder jag har över också.
Nu har suddaknappen börjat äta bokstäver igen & hinner inte kolla vilken knapp som åtgärdade det.....så 6:an får komma nu istället.
6. Jag är sjukt avis på alla som har en egen husvagn! Oavsett skick!



Så, nu är ögonen trötta & behöver vila ordenligt inför morgondagen! Natt natt!
Jo...titta vilken fin lykta Essie & sambon byggt till mig idag!
Essie  så stolt över den!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Hahaha, du är för rolig!

[INSERT] var knappen har jag för mig. (tro mig, jag har samma problem emellanåt så jag gjorde ett tappert försök att memorera det för att slippa en evinnerligt massa gopoglande var gång ;-)

Gott att arbetsdagen känns så kort! Då vet man ju att man faktiskt trivs. Eller hur?

Och maten.. herreguud, maten! Jag hungrar ihjäl just nu när jag såg allt det goda.

Scheesus.

Hahahah.

Hoppas att ni har och får en fortsatt trevlig kväll!

2009-02-06 @ 23:33:55
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Yster

har redan sagt det oxå,lär dig, INSERT! Hmm älskar er, hade gjort de ännu mer om ja skule anställa er, svarar ju på alla frågor utan att ja ens ställt dem! Fattas bara facebook, å så e livet kartlagt! hmm PUSS!

2009-02-07 @ 00:42:27
Postat av: Yster

Vill ha snö! Aw, i götet tokjoggar man från jobbet, varför? Avenyn! å där då, Aw buffé å öl 98 pix, men då ingår ju panpizza å hof..! underbart?.not, Ja e på hämtmaten! men de va kul ute me.. hi hi



E du en shaker??



2009-02-07 @ 00:50:36
Postat av: Jessica T

Har läst och ska fixa utmaningen. i eftermiddag. I dag ska jag på SPA!

2009-02-07 @ 09:00:08
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Man ska ha husvagn... tihi..

2009-02-07 @ 09:15:50
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Tack..Eller hur är den söt! Roliga inlägg du har.. :) vad tråkigt om måndag..men det är ju bara att ta en annan dag om du inte kan. Men skulle Lotten komma?? För Marie, Anna och Marlen kommer iaf..anna skulle höra av sig om Kristina. Ta det lugnt!

2009-02-07 @ 19:38:27
URL: http://misens.bloggsida.se
Postat av: Mia

2009-02-07 @ 19:48:23
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Ska ta tag i utmaningen men ahr haft lite snurr i helgen. Står i bloggen :)

2009-02-08 @ 15:32:14
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Hoppas allt bra.

Tänkte bara kolla om lotten skulle komma?

2009-02-08 @ 18:15:01
URL: http://misenk.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0