Tjuvar & Banditer.......

Efter alla morgon bestyr, bullar, riktigt grötfrukost & promenad med Baloo var det dags att ockupera stan ett par timmar.
Kommer ut till parekringen & då påpekar mormor att jag glömt stänga tanklocket igår efter tankningen.
- Nej säger jag & drar i tanklocket som  är låst men ser öppet ut.
Visst att jag säkert spiller en del även när jag tankar, slabbas som jag är, men inte så det rinner å hela sidan av bilen.
Sen tror jag knappast jag lyckats parkera så hjulet hamnade i perfekt position till det som runnit.
Låser upp bilen & öppnar tanklocket.
Och jajamensan..där har de dumma tjuvarna lämnat spår av en trädgårdslang!
Gick inte få den hur mycke jag än drog i den.
Startade bilen & bensin fanns kvar, nästan allt faktiskt så mer än 5-10l kan de inte fått upp. Men den där slangen var ju ett bekymmer. Kan ju inte fylla på mer med den där sen funderade vi på om den kunde "lura"  taken så bilen trodde den hade mat i magen.
Åkte til en mack & hade sån tur att deras verkstad var öppen. Söta & hjälplösa som vi va alla fyra generationer va så plockade de in bilen direkt & vi hämtade mormors bil för att göra staden lite.

Shoppade mest till Olle idag, hann inte med så många affärer jag tänkt pga bilstrulet.
Men detta har jag köpit mig idag som tröst!

Buffy Peeling från Lush


Helt underbar. Såg i tidningen sen att de även gör den som hård bodybutter. Synd att jag missade det.
Den runda bajjakorven är en badbomb  med kaffedoft som kan skumma också.

Name It kläder till Olle


Gillar både kvaliten/färgerna/mönster/priset på deras kläder. Tyvärr var det så utplockat så fanns inte ett plagg  i 104 som jag fastnade för, så Essie fick inget :(
Till Olle köpte jag jeans/tröja i 86 & en skojig mössa. Han har 74/80 nu men det fanns inte & tyget var tunt så blir bra till vår/sommar.

Vincent skor till båda.



Vincent skor   Söta eller hur! 

Dags för lunch & då åt Essie  12-14 köttbullar...fick vanlig portion först med 6st, sen frågade hon om hon fick fler, då kom de in med ett helt fat & varenda en slank ner. Hon charmade personalen totalt så hon fick en chokladboll av kocken också. 
Åkte hemåt & stannade på verkstaden. Mekanikern visade slangen, 2 m lång & han hade fått skruva loss nån slang som leder till tanken för att få bort den. 1,5 timme hade det tagit.
Såhär fint stavat kvitto fick vi. Men jag stavar ju så korrekt själv ;o)

Mekanikern kunde knappt nån svenska men var så himla snäll & shysst som fixade det så fort ändå!
560kr gick det kalaset på, sen är det lite skador på locket/lacken också.

Tillbaka hemma med bilen i behåll tog jag & Essie med oss Baloo & gick till Morfar.
Slappa i soffan är man väl värde efter denna dagen? 



Baloo blev poppis bland gamlingarna när vi var ute i samlingsrummet & Essie målade fina teckningar till Olle. 
Vi tyckte hon kunde rita till de boende, men icke. De skulle Olle ha!
Själv ritade jag såhär snyggt när jag var liten: 





Picasso eller hur ;) 

Nu gott folk blir det äntligen melodifestivalkväll! 
Hejar på BWO som vanligt. 
Bilen är inlåst i garaget & chipspåsen inköpt. Essie kommer leva loppa ikväll för hon har sovit 2 timmar snart. 
Baloo & jag har jagat snöklot ute jättelänge & tränat lite också så han är också nöjd & belåten. 

Saknar sambon & Olle litegrann, men de har säkert skoj hemma på middag hos vänner! 

Lägeskontroll precis just nu:






 

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Vilka snygga kläder du köpt till olleplutten.

Dumma tjuvar som snor bensin. Men tur att det gick att fixa. Ha det gott.

2009-02-21 @ 21:46:50
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Yster

Åhh ser ut som ni haft mysigt uppe hos mormor/morfar. Lååångt straff borde snorungarna få för förstörelse, 560 spänn för ingenting, borde vara förbjudet att stjäla från privatpersoner, de kan väl ge sig på företag istället, eller råna banker som ger lite kosong, å förhoppningsvis finkan!

2009-02-22 @ 19:14:46
Postat av: Micka

Åå vad arg man blir på sånt där.. Det hände ju oss oxå i ängelholm.. Att folk inte kan skilja på mitt o ditt .. Grrr..

2009-02-23 @ 13:37:39
URL: http://micka87.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0