Kunde slutat så illa...

Kom hem från jobbet & stod i stora hallen & pratade med sambon om dagen som varit.
Olle åker runt i sin gåstol precis vid oss. Essie drar omkring han som hon brukar göra.
Så BRAK säger det...Ser Essie kuta iväg, sen hörs efter lååååånga sekunder,vrålet. Vi rusar fram båda två & då har gåstolen fart ner för lilla halltrappan. 
lle ligger under den med huvudet rakt i klinkergolvet & gallskriker. Tror aldrig itt hjärta klappat så fort & miljoner tankar i huvudet. Ser direkt när R får upp honom att det är värsta stora bulan i sidan av pannan. Han är helt förtvivlad så vi ringde direkt till akuten.
Innan vi kom fram var dock Olle sitt vanliga pilliga jag & ville inte alls ha en blöt trasa på huvet, den skulle han äta upp.
Armarna viftade han med som vanligt & benen stod han på.
När vi kom fram till akuten var det so inget hänt förutom bulan då.
De sa att har han inte varit avsvimmad, stödjer på allt & inte gråter så ska det inte vara nån fara.
Han åt som han skulle 20 minuter senare, sonade på skötbordet när R satte på pyjmas, men då hade han inte sovit alls på eftermiddagen. Vaknade igen vid 19 så fick vara uppe en timme till.
Pigg & glad som vanligt & somnade gott med en hel flaska välling ikväll. Bulan har gått ner ganska bra redan så vi tror han for ner från trappan i stolen & att den välte därnere så fallet var rätt däpat ändå. Det ska vara trappspärr på den, MEN det ska man ju inte lita påar det storasyster som puttade på. Vi skällde inte på henne utan förklarade att man inte fick ha Olle i denna hallen alls. Får sätta upp hundgallret där i fortsättningen när han är ute & far.
Vi stod 0,5 m därifrån så gissa att det gick fort.


Bula på vänster sida


da texten när det blivit fel? Suddar jag så äter den nya texten upp den gamla, & det går inte infoga ellanslag osv. Ni får stå ut med stavfelen tills jag fattar vad som är fel. Eller är det bloggen som straffar mig för alla stavfel :o)


Best Friends!
Den gröna tappen som hänger ner är snöret från trädgården. Igår när jag kom hem gick Baloo lös på grannens uppfart.
Snöret hade gått av ELLER så har tuggat av det, men det var rätt slitet så tror det gått av när han dragit till. Tror inte han går så långt när han kommer lös, men det är inte kul att fånga in honom om han inte vill. Är en busig tonåring nu.
idag har han inte ätit bra alls. Det har aldrig hänt innan att en skål mat stått längre än den kan komma ner i skålen. Bytte till Juniorfodret så kan det vara så att han inte GILLAR den? Är nästan lite orolig för han gillar allt & lite till.
Ska blanda i lite gotter sen så tror jag han äter.

Nu ska jag vara hemma en vecka ed ungarna & det ska bli så skoj. Det är roligt att jobba också, & idag när jag loggade av telefonen & mailen på en vecka kändes det lite trist.
Telefon ja, idag ringde det en kund & så sa han att det var ju fel telefonnummer till mig på hans brev.
- Jo jag såg det i måndags så nu har jag ändrat det. sa jag.

- Det var bra, för det var en tant & sa att det var många som ringt.

Pinsamt! Skickar ut ca 20-30 brev /arbetsdag så kan tänka att det var en del samtal. Försökte ringa själv för att säga att det var ändrat nu & be om ursäkt men det var ingen hemma idag. En blomcheck tycker jag hon kan få för alla samtalen.

Nu blir det kvällis med Baloo.

Rivstart dag 8
vågen tar vi på fredag.
Frukost: Jag är enformig & gnager på mitt GI-bröd
Lunch: Fisk med sparris från igår
Mellis: en banan EN werherskola (idag var det bara en halv rulle kvar..vi gillar godis på skador!)
Middag: Gravad lax, sparris, parmesan & peppar . Som vanligt supergott!




Tillägg: Eftersom jag inte kan sudda & rätta utan att få skriva o hela texten under så ett litet förtydligande,
Vi ringde alltså till akuten, åkte aldrig in, & det var inte Essies "fel" att det hände utan såklart vårt fel som lät henne dra stolen i hallen.


Vill du säga mig nåt?
Postat av: marie

usch vad otäckt...men tur att det blev lindrigt ändå! så får vi hoppas att bulan försvinner för honom snart!

2009-01-28 @ 21:36:13
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Monixx

Fy vad läskigt. Och vad rädd man blir. Tusen tankar far förbi innan man har kommit fram. Tur att det gick så bra som det gjorde.

Tack & lov!

Kram

2009-01-28 @ 21:57:59
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Yster

Huga, vilken dag, stackars Ollegullet, me bula å allt. Å Baloobuset har blitt rymling!



Lösning på dina uppätna bokstäver... tryck på knappen INSERT sitter bredvid DELETE knappen.



PUSS PUSS



2009-01-29 @ 00:03:13
Postat av: Jonna

Gud va otäckt,förstår att ni blev livrädda!

Skönt att det gick bra trots allt!

2009-01-29 @ 00:03:20
URL: http://jonnagrahns.blogg.se/
Postat av: Micka

Ursch så otäckt, men ändå skönt att det gick så bra ändå.



Stooor hund ni har nu :) O Ester ser så stor ut oxå igämter lillebror.. :)



Så söta!

2009-01-29 @ 08:17:41
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy då! Ja, jag fattar att man blir rädd alltså... men, antar att det antagligen inte var sista gången han slog sig - vare sig med eller utan Storasysters hjälp;-)

2009-01-29 @ 09:03:32
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Marlen

Stackars lilla Olle =(....tur att det gick bra =)

2009-01-29 @ 09:05:54
Postat av: Lindha

Nä, det kommer komma slagningar som måste till sjukan också. tack syster! Ska testa det vid nästa inlägg!

2009-01-29 @ 09:46:34
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Helén

haha, det är inte så värst längesen egentligen, men det går faktiskt Intercity tåg den sträckan fortfarande, även om det inte är lika många som X2000.



Ha en mysig helg. Vad skönt att det gick bra med Olle, att det inte blev värre.

Kram

2009-01-29 @ 21:18:06
URL: http://mammasblogg.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0