Nu är jag arbetare igen..

Måste omedvetet varit lite pirrig inatt i sömnen inför att jobba igen.
Vi har fredagsfrulle på jobbet, & med tiden har den gått från fralla med ost (som man fick skynda sig för att få smaka, den tog ofta slut innan den ens var öppnad..) till frukostbuffe. Då de flesta avdelningarna har riktiga tävlingsrävar så vill ju alla vara bäst....ja med undatag från nån chefssamling som visst tyckte fralla & ost duger utmärkt ;-)
Iallafall kom jag då till jobbet & frukosten var ändrad till torsdagar. Och gissa om jag blev paff när de visade att de införskaffat såna där bord med lådor i som det brukar finnas på lunchresturanger/julbord.
Det fanns allt mman kan tänka sig & så sa en kollega att nästa fredag är det min tur att fixa.
-Alltså, är det inte liiiiite överdrivet detta? Hur ska man hinna fixa allt detta? sa jag
- Jo men man får ju halva torsdagen ledig för att ordna med detta.
hm...tänkte jag& spanade över lyxbuffen med sillar, skinkor korvar hembakat bröd, kladdkaka, filer & gud vet vad.
VOOOOV VOOOOV VOOOOV hör jag sen & rycks tillbaka till verkligheten, en verklighet som fanns i min egen säng!
Pust det var bara en dröm, men en sndär verklig en.
Så det var ju min stora fråga imorse när jag kom till jobbet....
-Hur är det med fredagsfikat nu?
Och ja, det är fortfarande lite tävling & knorras en del om det "bara" är ägg :-)
Men de skrattade gott åt min lilla dröm & tyckte det var väldigt synd att vår avdelning precis lämnat över frukostgrejen till PSV.

Det var skoj att jobba & träffa alla igen, men kändes som det var igår jag gick hem vilket känns lite sorgset att tiden går så otroligt fort. Redan 6,5 månad sen. Det var så skoj att koma hem & Olle han blev alldeles till sig av lycka & höll på hoppa ur gåstolen. Essie tyckte nog det varit spännande att vara hemma med pappa, hon sa igår att "pappa ska passa mig imorgon"!

Essie är Olles stora Idol! Allt hon gör följer han med pigga ögon & försöker ta sig dit hon är.




Dags för liten promenix med Baloo, har tränat ute på gården innan & han klarade både ligg, stanna i farten & lite annat. DUKTIG HUND!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Trevligt att du är tillbaka i vardagen igen då!!! ;)

Synd att du missade att det var vanlig onsdag igår då... hehehe.. Hade Lallanbrallan och det var dressyr på schemat.. skitjobbigt men samtidigt jättekul!!

Ses kanske nästa vecka då!

2009-01-08 @ 22:13:17
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Annica

Söt liten flock du har.. Vad skönt att det gick bra på jobbet idag då, måste kännas lite konstigt att komma tillbaka..

2009-01-08 @ 22:24:55
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Monixx

Hello!

SV: Jodå, han var en gordon och det var Trasan som var en irländsk setter. Gordonen är ju den största (grövsta) av de 3 setterraserna. Det finns ju den engelska oxå. Svart o vit-prickig. typ.

Jag skulle verkligen vilja ha en gordonsetter igen. Men det är svårt att få tag på en som ser ut som Chivas. Eftersom det är blodhund i dem så får en del så hängiga mungipor. Såg en för ett tag sen. Den var inte alls fin. Men någon gång i livet kanske. Schäfer ligger mig ju som bekant oxå varmt om hjärtat.

Men Baloo är ju en liten fining, han. Berner verkar oxå vara en trevlig ras.

2009-01-08 @ 22:34:16
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Ojoj. Hur känns det att vara tillbaka. Det där med frukostbuffé verkar mysigt men det är nog lätt att det blir tävlig.

Ha det bra. Hoppas vi ses någon gång.

2009-01-09 @ 09:06:49
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Japp, nu börjar allvaret då! Skönt de oxå ju... Hur gick de för Rille då?

2009-01-09 @ 10:10:10
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Helén

Välkommen tillbaka till verkligheten nu då med jobb o småbarn igen..ler En annan har ju varit inne i denna svängen ett antal år nu, så det känns ju som en evighets sen man var hemma med Emma. Varje ålder har ju sin skönhet, inte sant.



Ha en bra helg.

2009-01-09 @ 18:44:23
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: marie

stå med stöd fanns oxå med så stå lull kanske betyder krypställning som du sa?? ska forska lite mer i det!

2009-01-10 @ 15:31:15
Postat av: Lindha

Stå lull är stå med stöd :-) Fårgade farmor idag & så sa man på hennes tid!

2009-01-10 @ 17:38:05
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0