Slutreat!

Jag såg i tidningen idag att Hemtex blivit KO anmält för alla sina ständiga reor.
Jag har sagt länge att det är helt otroligt att man får hålla på & bluffrea så som de gör. Skulle aldrig komma på tanken & köpa nåt på ordinarie pris i den butiken då det ändå blir rea på det innan säsongen ens börjat.
Så förhoppningsvis blir det billigare ordpriser istället...eller så blir det dyrt! Bra eller dåligt med ständig rea?

Hoppad eÖF idag, sena på morgonen & precis tillbaka från promenad med flocken. (Vagn, Baloo / Essie cyklade i koppel) 
Var på apoteket & hämtade pulmicort till Olle. Vi fick en starkare dos & det påpekade apotekaren flera gånger. Men det är ju läkaren som skrivit ut det, inte jag. Lät nästan på henne som det var jag som bestämt vilken dos han ska ha!?
Men ska ringa & fråga hur länge han ska den starka dosen.

Nu ska Essie & jag baka, sen kommer Lotten på lunch med Melker. Essie tror han är Olles kusin, lite svårt att förklara. Sa att Emil & Agnes är både hennes & Olles kusiner, men det ville hon inte gå med på. De är´minsann bara hennes kusiner.
Melker får vara Olles kusin. Och de andra bebispojkarna som brukar vara här För go!


Uppdaterar brödet också när jag ändå sitter här:

Lättbakad GI-limpa

3 dl dinkelfullkornsmjöl
3 dl rågmjöl alt. 1,5 dl rågmjöl & 1,5dl proteinmjöl för bakning (jag har haft bara rågmjöl)
1/2 dl linfrö
1/2 dl solrosfrö
1/2 dl pumpafrö
2 dl blandade nötter/mandel (allas orter funkar)
4 st torkade aprikoser i bitar
1 tsk salt
1 1/2 tsk bikarbonat
6dl naturell yoggi (jag har kört turkyoggi för det har jag haft hemma, men blir nog billigare med vanlig naturell)

Sen har jag haft russin i också för det gillar jag, man kan nog ha fikon eller annan torkad frukt också.

Ugn 175  grader
Smörj avlång form med smör & ströa med sesamfrö eller linkross eller linfrö eller nåt annat :o)
Rör ihop alla ingridienser & lägg ner i formen. (kladdig värre...men det går)
Grädda i nedre delen 50 minuter.

Jag har fått grädda 1 timme på lite lägre temp annars blev översidan lite för hård. Men det beror nog på vilken ugn man har!






Baka på!!! Jag har en ny limpa i ugnen just nu!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Ja de är för härliga och de kan sno till det ibland och inget kan få dem att ändra sig. hihi

Märkligt där med rean. Visst reor är ju trevligt. Men bara det inte blir snordyrt( vilket Hemtex alltid är tycker jag) nu..

2009-01-30 @ 10:57:22
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Sunblizz

Hej :o) Nu hittade jag din blogg via Maries blogg! Så ännu en blogg att lägga in på listan. Det är ganska trevlig att ta små bloggrundor på kvällen innan sömnen hägrar!



Det där brödet ser mumsigt ut, jag tror jag norpar receptet direkt...däremot kör jag GI rivstart just nu och får inte äta bröd alls för tillfället :o(



Hoppas ni mår väl hela familjen!

// SaraL.

2009-02-01 @ 23:06:51
URL: http://sunblizz.blogspot.com
Postat av: Lindha

Redceptet är från en av alla rivstart-grejer :-)

2009-02-02 @ 09:06:25
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0