Labbe äter Bernersennen...

För ett tag sen hade Baloo påhälsning av en inte alls för glad labbe i trädgården. Sambon var den som va hemma & plötsigt dyker det in en morrande labbe som anföll Baloo. Sambon fick in Baloo i huset & labben den försvann. Olle låg inne & sov så han kunde ju inte springa efter & kolla vart den tog vägen. (sambon alltså...Olle går inte så fort än..)
Vi har inte heller sett nån labbe häromkring så för mig har det varit lite av ett mysterie vart den kom ifrån.
Idag fick jag svaret & det blev en svettig kamp.
Jag kommer & ska gå in på vår gata, bakom buskar ser jag tre småtjejer från kvarteret med en labbe.
Jag såg redan bakom busken att den där kan de inte hålla, jag försöker gömma Baloo så jag ska hinna fram före till labben & ta den åt tjejerna..
Men hur gömmer man en bernersennen från en annan han-hunds luktsinne 3 m innan man möts??
Innan jag ens hinner se en stolpe att sätta Baloo vid har  labben redan slitit sig & kommer rusande, morrande mot oss.
-Hjälp oss Lindha!! skriker småtjejerna.
Labben morrar,  Baloo morrar, labben flyger på Baloo på sidan, Baloo  försöker komma undan, labben dyker rätt på igen utan att ens mäta av Baloo. Jag har ju fortfarande Baloo i kopplet så tjejerna får  hålla alla tre i Baloos koppel, drar undan labben från Baloo.
Binder labben vid en stolpe & drar iväg Baloo bakom hörnet, binder honom där & springer tillbaka till tjejerna.
Säger åt dem att inte gå ut med den hunden om den inte går att hålla.
De sa chockade att den är jättesnäll, men eftersom de inte hann se oss hann alla tre inte hålla fast honom....... jotack...mot människor kanske den är jättesnäll , mot mig gjorde den inget trots att jag var superstressad & ryckte i den för att få bort från Baloo,så det köper jag att den var snäll, men mot andra hundar?!?
Tänk om Baloo varit aggressiv? DÅ hade det smällt på riktigt.
 Baloo gav sig, försökte komma undan. Labben gav sig på omigen.
Jag skyller absolut inte på barnen, 5-7 åringar älskar att gå ut med hundar.
MEN hur snäll den än den är så måste den OM överhuvudtaget barn ska gå ut med den, skita helt i andra hundar.
Trist när det blir så, men nästa gång kanske det går illa. Får undersöka ursprunget på ägaren till hunden & prata med barnens mamma om de verkligen ska gå ut med den. (tror inte det är barnen som äger hunden)

Idag efter att sambon vaknat till liv åkte vi till Jönet idag & shoppade en vagn.
Det blev en helt vanlig Brio. Finns inte så mkt i sittvagnsklassen att välja på om den ska få plats i bilen jämte hunden. Sen måste den ha liggläge. Jag gillar Quinny Zapp, men den har nada liggläge & är icke lämplig för de underlag vi alltid går på.
Sen var vi på hysteri-Ikea & köpte en expedithylla  "alla-barnrums-måste" till Olle. De vita skåp-lådorna var slut så vi tog 4 st svarta istället. Kan nog bli fint i hans lilla krypin.

EFTERLYSNING!!!
Skulle ju köpa min "Maskros" lampa också, men den var slut. Nån som vill köpa den på kungens kurva till mig så blir jag själaglad!! Enda stället i hela sverige som har den på lager.
Hojta isåfall så för jag över slantar för den.

Hemma igen blev det vagnsanering. Ska sälja trehjulingen som Essie & Olle haft. Sen har vi en "babyproffsen" vagn i källarn som vi fått av en granne men aldrig använt. Blev faktiskt överraskad över hur bra Essie satt i den så behåller nog den istället för hennes skitsulky (CanGo) som kraschat totalt. 
En nyare variant av den vi haft i källarn kostar 1495:- på babyproffsen så för en årsmodell -05 kan man ju knappt får ett par hundra. Då orkar jag inte hålla på & annonsera.
Fast nu ska jag testa tradera lite. Har hela tre auktioner ute :o) Kika gärna. Nick: Flisan77

Nu ska jag traska ner i källaren igen...känns som jag gillar att vara därnere?! (läs ölförrådet)

Här är vår vagnpark:


Nya infårade Brion & Baloo. (måste ju träningsligga jämte)

Till salu! (blocket sök Hartan Skater)


Källarvagnen (aldrig använd av oss) Till salu för en hunfdring eller ha kvar?!


CanGo vagnen, supersolblekt & i evigt liggläge & nertryckt säkert 20cm i handtaget.



Ingen vagn men sött ändå!

Om ni orkat läsa ända hit så är Essies regnkappa från Kidorable. Helt underbara grejer till de små!
(syster, Olle vill gärna bli en brandman....)



Ses!! Och hojta om ni vill köpa nåt av mina skit grejer :o)




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Där slog du huvudet rakt på spiken!!!!!!!!!!! ;-)...men säg det inte högt........fniss

Ska precis ner och hänga sista maskinen för ikväll ;-) ;-) ;-)

2009-06-13 @ 22:22:40
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Lindha

Samma här.... :)



ooOO Love Bag In Box OOoo

2009-06-13 @ 23:13:07
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: yster

Tror Ollebull skulle va snygg som humla! Men men om brandman är coolare så! Kram

2009-06-14 @ 08:02:51
Postat av: Helén

Ja det är många som säger att Adam är lik Hasse så det var inte brevbäraren då...haha....

Ja Emma är nog mer åt mitt håll.

Men Essie är ju så lik dig. Olle kan jag inte riktigt säga.. Kan inte heller säga att jag vet direkt hur gubben din ser ut...ler



Lite otäckt det där med hunden. Är glad att det inte var jag. Fy.



Ha en riktigt skön söndag.

Kram

2009-06-14 @ 16:11:50
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: ··•♦ MONIXX ♦•··

Gud så läskigt med barnen. Finns kanske en anledning till att det finns småhundar. :-))

En arg labbe har ju lite vikt att hålla emot.

Tur att det gick så bra utan att du fick en hund med skador på. Puh!!

2009-06-14 @ 19:49:08
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0