Lång dag!

Känns som det varit en extremt lång dag! Vissa dagar tar aldrig slut, men an får ändå inte gjort enligt planeringen.
Just nu ligger Olle också i sin säng & småylar en del, gav han precis en flaska välling så får se om han somnar om.
Kom hem från styrelsemöte på klubben för 30 minuter sen.
Essie var vaken & väntade lilla sötan. (farmor & farfar har passat barnen ikväll..jag hade glömt mötet & lovat sambon att få leka lite med sitt spel & det vågar man inte ställa in pga hunden kan jag lova!!)
Hon är så rolig, hon hade helst velat haft sitt nattlinne med "Snövit, Askungen & Törnrosa var ett vackert barn" men det låg ju i"tätten".
Ja hon säger inte Törnrosa, utan just Törnrosa-var-ett-vackert-barn i ett ord. Hon heter alltså så.

Passar på att tacka snällaste svärisarna för ni alltid ställer upp när virriga jag ringer 5 minuter innan jag ska på nåt!
Imorgon ska barnen sova hos mormor&  morfar. Kusinerna kommer & på lördag ska Essie, Emil & Agnes till "PippiLandet. Fast det vet de inte om än, bäst att hålla tyst om sånt ifall det blir inställt av olika orsaker.

Dagen som varit var det ja...
Åkte till Eksjö för vaccination av Baloo. Han stod mest vid dörren & flämtade, så han märkte nog inte ens att det var en vetrinär i rummet som besprutade han med en spruta.
Där på mottagningen vägde han 34kg, på Glada Svansen vägde han 37,7 för en vecka sen...vilken går fel?
(läs vilken vill jag använda haha..)
Kan en hund gå ner så mkt på så kort tid? Han äter inte alls speciellt bra just nu, utan får lura i honom med lite uppblandat. Funderar på att byta foder lite. Ajax var också petig med maten & åt bara hälften av vad de flesta andra hundar gör i den storleken.


Massa roliga saker fanns det hos vetrinären!


Efter vaccinationen mötte jag upp Lotten & Melker & vi gick till "Lilla Cafeet"
Min fd vikarie från jobbet har hittat sin grej & startat eget kafe ihop med en tjej till.
De hade verkligen fått det urmysigt så rekommenderar varmt ett besök där!
Och är gladMalin i närheten så blir man alltid  piggis igen! :o)


Olle inne - vi ute!


Söta Malin & hennes favorit  bulle  Olle inne på Lilla Kafeet i Eksjö
Kolla in de smarriga marängerna!!!

Sen blev det en snabbis på MK. Susa hem för Essie hämtning, leka i parken, laga mellis, laga middag, plocka undan, komma på att det var möte, ringa svärisarna, åka till klubben, sitta i möte, valla av Baloo, åka hem, lägga Essie, mata Olle, sitta här....
Så var den dagen till ända till slut!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Skönt när folk ställer upp med kort varsel.

vad kula tt du skriver om lilal cafeet-. den andra tjejen, Minna, har jobbat på tidningen. Var där för några veckor sedan. Helt okej.

2009-06-12 @ 07:19:34
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0