Gosmyspys ligga stilla tiden är förbi...

Krypa krypa, resa sig, dimpa ner, fastna i diverse sladdar & bakom soffan, ja det är Olles melodi nu.
Vaknar som alltid med ett skratt sen är det full rulle. Tom Essie tyckte han kunde försöka sitta stilla en liten stund iallafall, men inte Olle inte. ALLT ska undersökas & utforskas. Att man inte vet hur an tar sig ner från stående spelar mindre roll.
Man släpper helt enkelt, dimper ner & gör det ont kommer mamma & tröstar. Sen på det igen.
**Pust**
Efter en inte-sova-bra-natt för min del var det sådär lördagsmysigt att gå upp redan kl 06:10 då Olles skratt började övergå till argare stämma i sitt rum.

Vet inte varför men har så svårt att sova själv på helgerna. Kom i säng redan kl 22:15 men blev sen störd flera gånger,
telefonen kl 22:45 tyckte jag såg systers nummer men orkade inte vakna, Baloo vrålskäller nere vid lilla dörren vid 24-tiden. Tror nån gått utanför & skränat på gångvägen, det räcker för han, men han gav sig inte så jag var tvungen att gå ner & kika ut med knytnäven beredd..man vet ju inte...efter en trädgårdskoll lugnade han ner sig så det var ju inget.
Ibland är det nackdel att ha vakthund! Men tvekar inte en sekund på att han skulle skrämma bort diverse banditer då han är rätt vaktig av sig & låter som en hel flock dobermanns när nån är för nära. :o)
Sen vaknade jag lite då & då trots att huset var tyst i övrigt, vid 5 tiden gav jag Olle välling i hopp om att få sovmorgo, men så blev det alltså inte.

Jaja, en skönhetssömn mindre gör en väl knappast vackrare än man redan är hehe...
Ikväll blir det tjejfest så i eftermiddag lämnar jag flocken till svärföräldrarna & byter ut barna mot gamal tantgänget! Ska bli kuuuuul! Syster & svägerskan kommer från göteborg också för att gå på en annan nästan-tant-fest. (det är efter 30 man blir tant) sen sover de här så det ska bli skoj.
Nehe...Nu ska jag ner i min källare....  (Nu har jag ingetr ljud på min dator av nån teknisk anledning. Så o det är rätt låt har jag ingen aning om..)

Fortsättning kanske följer senare idag....

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Ja han är snabb lilla Olle. Skönt att ha baloo när du är ensam. hade ajg tyckt i allfall.

2009-03-07 @ 08:22:56
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha....NÄSTAN tantfest:)ah,men bara NÄSTAN!!!!

Hoppas ni får de kul ikväll:)

2009-03-07 @ 10:30:55
URL: http://jonnagrahns.blogg.se/
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Ja visst är det skönt att ha en vovve som vaktar en när man ligger och sover.

Särskilt när man är ensam hemma. :-)

hoppas att ni får det trevligt ikväll!

här blir det nog lugnt när vi väl är klara med alla dagens bestyr.

Kram

2009-03-07 @ 10:32:34
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja ni har ju turen at bara NÄSTAN vara tanter. Men C har ju fyllt iårförsig....så hon får väl hålla reda på er ;o)

2009-03-07 @ 12:06:47

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0