Home again!

har en låti gammal cowboyanda i huvet, "and I`m Home Agian trallalalala....".
Konstaterade snabbt att det var lika kallt här somm i huvudstaden & snön har inte flyttat sig automatiskt. Typiskt!
Är rätt suddig i huvudet & det brukar man ju bli efter tredagars utbildning. Magen skriker KATASTROF & det beror inte påatt vi ätit äcklig mat utan att vi ätit i princip hela tiden!
Så nu har jag spridit ut ryktet att jag köper nyttomat på måndag & börjar om igen, för femtielfte gången!
Vistelsen i storstan var bra, utbildningen har hållt en bra nivå utan för mycke lull-lull.
Roligast var i tisdags när vi hade teater på riktigt! Det var så otroligt äkta, så får ni chans till sånt på era jobb, var inte rädda utan  kör hårt!
Såhär går det till:
Vi var en grupp på fem personer i ett rum. Alla sitter med ryggen mot dörren.
En person sitter framme vid dörren (ser bara de andra fyras ryggar) Det knackar på dörren & in kommer en skådespelare.
Så "spelar" denne kund & vi har ett telefonsamtal. Skådespelaren jag fick spelade "Bojjan" med en trasig tvättmaskin.
Alltså, att jag kunde hålla masken när han gapade på i äkta sydländskanda ska jag ha beröm för. Jag skrattade inombords så jag hoppade. Efteråt har man en diskussion om hur man bemötte kunden & hur denne kände sig.
Skådespelarna är riktiga, alltså en enorm skillnad mot när vi själva "spelar" upp scenario med nån kollega.
Det roliga var att när man vände sig om & såg personen live, var den ju "normal" igen & såg ju inte alls ut som man tänkt sig osv.
Helt galna var de iallafall & är glad att såna tokiga kunder har man bara nån gång ibland.

Lite shopping hann vi med, i sista minuten hittade vi en helt underbar barnaffär. De hade så mycket fina barngrejer så jag & Hanne blev helt tokiga därinne. Hade jag kunnat bära med mig hade jag köpt en stor trä -piratbåt. Har inte sett en sån innan . Men det var kanske lite dyr & Olle kan ju inte leka med den ändå ännu.
Köpte jättefina dockhusmöbler till Essies dockhus en rolig tandborsthållare med timmglas & en kjol. Affären heter Trullbarn. Tyvärr ingen internetförsäljning ännu men på G!


(ja bilden belv crazy, uppe till höger ser man det skojiga piratskeppet)



Olle får nöja sig med regnbrallor från Lindex.

När jag kom hem väntade en stor posthög!

Mormor har skickat minnesmemorian till morfar & den blev jättefin. Lite ändringar i den text jag skrev här, men itne alls mycket det redigerat bort. Nästa helg är det begravning så då får jag träffa mormor igen & tacka för att hon ville använda min text! Skrev kanske om det tidigare, men det känns som ett så fint "Hej då" till morfar att så många fått läsa min & mina syskons bild av morfar.

Så...nu blir det natta, hittade en kul utmaning hos Jessica men nu ska jag fixa lite & sen sova i egen säng.

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Du tänker inte på "On the Road again"?;-) Det var det jag fick för mig iaf.. hi hi

2009-03-27 @ 16:07:48
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Jag själv!

Ja, när du skriver så så var det nog den...det var ju lite fel.

2009-03-27 @ 16:46:23

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0