Jag är så trött på rena lakan!

Att lägga sig i nytvättade täcken & lakan ska ju vara det bästa & skönaste som finns.
Och så var det även i vårt hus för ett tag sen.
Men nu...är så trött på den rena doften & bytandet av lakan/täcken.
Kom på att jag skulle skrivit om detta för ett tag sen, sen läste jag om rena lakan känsla hos Jenny.
Svaret på varför jag är så antinyalakan just nu heter Gizmo.
Den lille rackarnhar tjurat länge nog nu & fått för sig att nåt vi gör är fel.
När nåt enligt honom är fel, så pissar man i våra sängar! Blir helt tokig på han & tyvärr hänger hans liv på en skör tråd just nu pga detta.
Vi städar lådan varje dag & försöker förstå vad felet är. Jag tror han helt enklet blivit lat & efter nån tjurighetsperiod för ett tag sen när vi bytte kattsand (för han duger bara EverClean som kostar rätt mkt, pga hans njursjuka kissar han mer än normala katter också..) så orkar han inte gå ner när han ligger däruppe.
Det enda "positiva" är väl att just sjukdomen i njurarna gör att kissar mycket & utspätt så det luktar inget. Men ändå!
Hur surt är det inte när man ska gå & sova & få gå ner i källarn & byta täcke lakan för tredje gången den veckan.

Ja lilla Gizmon....nu får du läsa detta & förstå att du ligger lite illa till just nu!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: sussi

Nä du, vi har inte haft 2-årsdagen än, den är ju i övermorgon, men du kanske bara skumläste inlägget.. knösus..

Ja jag är också väldigt glad för din skull, kommer fortfarande ihåg när du nästan höll på att gå åt helt fel håll, men som tur var tog du ju ditt förnuft tillfånga och stannade hos din Honungsbulle!!

2009-03-01 @ 15:50:57
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/
Postat av: Yster

Elaking! Va snäll mot lilla Gizmon, ha e ju sööt!

2009-03-01 @ 18:01:44
Postat av: Jennie

hahaha, lilla missen då! Vi hade en katt när jag var liten som kissade överallt! Tog dö på varenda blomma nästan och ALLTID i hallen på mattan. Det var ingen höjdare alls... Den andra katten vi hade var exemplarisk dock :-)



Hur kommer de sig att du ska ge oss Stockholmare ett sån ära med ett besök då?? Jag som bor här på söder, skulle ju nästan gå ut för en kram! haha



Ha en skön söndag, hoppas den blir kissfri! ;-)



Kram

2009-03-01 @ 19:43:08
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: jag själv

Ska på utbildnig med jobbet, precis vid slussen i den höga skrapan där. Så lite promenader på fina söder hoppas jag hinnamed också :-)

2009-03-01 @ 20:30:56

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0