Sent, senare, senast.

Kl 21 skulle sambon komma hem, vilket var så massor senare än jag trott, tidsoptimst som jag är trodde han skulle komma kl 14:00.
Men så pratade jag med hans jobb för att kolla att jag hade rätt men fick fel.
21:08 skulle tåget tuffa in på stationen.

15:00 ringer han & sitter då fast i Helsinki, flygtrubbel. Detta gjorde att de med bara 10-15 minuter missar tåget hem.
Tyckte det var väldigt märkligt att det sista tåget till byahåla gick 18:10, men så var det.
Herregud...vi bor ju i järnvägsknuten, det måste väl gå senare tåg hit?
Men icke. Efter lite pussel i järnvägsspåren hittade jag en kombination tåg/buss till Tranås så får nån snäll kollega hämta dem där senare ikväll. Har vi tur är han hemma runt 24-01
Undrar jag om min chef skulle plocka upp mig 6 mil hemifrån när mitt tåg är försenat nästa gång ;)
Men de är så gulliga som ställer upp så för varann.
Imorgon ska vi ha myskväll! Då blir det bara mysa & äta god mat.

Min lilla mamma har också åkt mycke tåg idag, hon var på väg hem med ett tåg så ringde mormor (tror jag) & sa att morfar blivit dålig igen. Så då fick mamma åka runt för att kunna ta sig upp till västerås igen. Tror hon lämnade kl 12 & hade precis kommit fram nu kl 20:00 igen.
Så nu får vi avvakta igen & tänka på min morfar :( Hoppas för hans skull att han får sin frid!

Jag har suttit & matat in dagar på FK nu. Har jag räknat rätt & vi skulle ta ut 5 dagar i veckan räcker dagarna med den stora pengen i 47 veckor till.
Men vi har planerat att sätta han på dagis deltid efter sommaren så då kan vi vara hemma halvtid till nästa sommar.
Snålade ju i hästas på dagarna & kan snåla lite till nu i vår/sommar. Det är väl bara tills han fyller ett år man får ta mindre än fem dagar/vecka? Får kolla över det så jag inte plockar ut för mycke. Lever hellre lite snålare & är hemma med betalt lite längre. Men det där med fk är ju en djungel.
Eftersom Olle är född 8 dagar för tidigt får vi heller inte ta del av "dela lika bonusen". Så nu i efterhand hade jag gärna gått över tiden 1 ynka dag för då hade det blivit 1 juli. Ska ringa & kolla detta, men vad jag förstått får vi inte den.
Vi delar iallafall, även om vi förlorar några kronor på det.


En söt bild på Olle & polaren Melker i Melkers tunnel:

Olle är ovan & lite förskräckt


Melker vet precis hur man gör & jag hann knappt knäppa bild innan han var igenom!


Nä, ni, nu blir det faktiskt den där utmaningen Sussi delade med sig av.

MSN TEST!

Öppna msn, o du fuska inte!

Tycker du nummer tolv är snygg? Anders, vet faktiskt inte vem det är eller hur han hamnat där. Tror det kan vara nån från gamla spraydate tiden. Vi har inte MSN:at på flera år. Kanske ska sula iväg ett mess & fråga vem han e?


Skulle du kunna krama nummer sju? Em, klart jag kramar Emily varje gång vi ses!

Hatar du nummer 3? Niklas, min första stora kärlek ;o) har inte msn:at med han på ett bra tag, men läser du detta grattar jag till körkortet som du enligt MSN nu har fått!
Har nog hatat honom en tid för längesen, men sen ett par år efter tonårsförälskelsen konstaterade jag att han är en väldigt trevlig & kul person!

Känner du nummer fyra? Smullan, ja det är ju SMULLAN!

Skulle du pussa nummer tio? Diskett, Sambons kompis, nja, inte pussa på munnen direkt, men en slängkyss kan han få!

Har du träffat nummer tjugotre? Björn, min kusin i Borlänge ja han träffade jag för inte så jättelängesen.

Hur är nummer trettiotre? Freida - ingen aning om vem & hur denna kommit hit. Tror det är en sån där viruskontakt som jag eller sambon råkat adda.  Är bara grå & aldrig grön iallfall.

Har du varit kär i nummer arton? Jens, himmel vad ex jag hade på min MSN idag då.... Ja jag har varit  väldigt kär i honom. Vi var sambo 99-01.

Vem är konstigast av alla online-kontakter? De som jag inte vet vilka det är eller hur/varför de hamnat där. (som den där Freida eller Anders...nån som vet kanske?)

Haha...ja det var ju faktiskt ganska roligt! Nu har det under tiden ploppat upp andra så platserna stämmer ju inte längre. Men men...nu fick ni som inte känner mig veta lite annat också!

Jag hinner inte skriva in till er & utmana, men den var rätt skoj så gör den ni med!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: sussi

hahaha.. ja msn testet var ganska kul, jag skrev den aldrig som utmaning men helt plötsligt så hade båda du och monixx den!! skoj skoj..

Hmm.. kan du nästa söndag eller??

2009-03-12 @ 21:58:31
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/
Postat av: Jag själv

Tror jag kan nästa söndag, ska ju på brölopp men borde vara hemma tills dess.

2009-03-12 @ 22:03:19
Postat av: Anonym

Halloj, vart kan man läsa om den där dela lika bonusen?? Måste ju kunna gälla för oss... O nu ska ju Dennis börja gå hem litegranna så det kan ju vara värt att undersöka!!

2009-03-13 @ 10:29:55
Postat av: Anna

Ja.. det var jag som undrade;-)

2009-03-13 @ 10:30:29
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fösäkringskassan!

2009-03-13 @ 11:22:13

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0