Bränt mos...

Jag hatar skala potater, men älskar potatmos...
Idag skalade jag potat, gjorde undebart gott mos.
In i ugnen ihop med fisk i mitten & spenat i botten.

Skulle vara i ugnen 20-30 minuter. Klockan var runt 16:00
Satte mig med en trött Olle i soffan, han slumrar in rätt fort, ser att även Essie är på G in i dimmorna & eftersom hon var uppe till 23  igår & teg upp 6:30 var hon rätt trött, så tänkte atthon kunde få vila 15-20 minuter.
Vaknar i soffan 17:30 av att Olle vaknar i min famn.
Hoppsan svejsan...Jag i soffan med Olle på magen & minuten efter vaknar Essie i fåtöljen & undrar vad som luktar äckligt.

Ut i köket, Essie nyvaken tjatar om kex, jag har inga kex utan hon får ett knäcke, hon börjar tjata om smör men jag måste få ut formen i ugnen.
Essie börjar storböla, Olle ser maten, han är vrålhungrig börjar illvråla, jag är måttligt road av att mit mos är totaltförstört.
Precis då kommer sambon hem.
Gissa att jag pep ut snabbt  som en vessla med Baloo.
Sen fick han hämta en pizza till mig & Essie innan han åkte vidare till sina vänner.
Sammbon smakade lite på smeten under "locket" han sa att det var äckligt...säger R att nåt är äckligt så är det verkligen det. DUMMA MOS!!


Nån som vill komma på lunch imorgon....

För övrigt haft en slapp dag, varit en tur på torget, planterat lite blommor, städat i trädgården, tittat på hönorna & lekt med ungarna.
Olle han stapplar mest runt nu, han är duktig, trillar inte alls ofta & blir aldrig ledsen när han gör det. Skönt!
 Kan väl tro det an vara 20-30 steg innan han dimmper ner på bumpen.
Precis efter kortet gick han ända vägen till köket :o)
 


Dags att ta tag i Essie nu, omöjligt att lägga henne normal tid när hon råkat sova i 1,5 timme.


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Haha, ne det där såg inget smarrigt ut !!



Så söt hon är essie. Emilia är likadan, får inte sova mer än 15 min om man ska kunna lägga henne 20:00.



Trevlig helg. kram

2009-05-29 @ 07:25:39
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Om det inte blivit bränt hade det nog varit gott. Måste prova det tror jag men utan att bränna. Vad har du för fisk?

Så duktig Olle är. Tänk för ett år sedan. Då var det andra bullar.:)

2009-05-29 @ 08:22:54
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: marie

nej det såg inte smarrigt ut...tur att pizza finns ibland! alltid en bra nödlösning haha.

2009-05-29 @ 08:23:22

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0