Pataj, hundar & systerbesök

Känns som vi grillat ihjäl oss i helgen.
Men det är ju så gott!
Nu blir det äntligen lite bilder ;o)
Stal pappas kamera då min fortfarande är på vift.
Nån som känner nån Saida människa som kan hjälpa mig?

Börjar med fredagen:

Jobbade halvdag, barnen var hos farmor Mammi när jag kom hem så passade på att städa inne i huset.
Sen kom Smullan cyklade & vi mötte upp lite folk på "stan" .
Enda stället som hade After Work hade fullt, sen var det ingen mer av "alla" uteställen som hade afterwork denna fredag så vi hamnade på Bryggeriets uteveranda med lite pizza.


(glöm inte att rösta förresten)

Helt dött var det så jag tappade partysugen helt. Vi gick hem hit efter nån timme (mamma passade barnen här så hon ville hem & fortsäatta sitt salongsprojekt)
Smullan frågade om jag inte kunde följa med på hundutställning i västervik på lördagen & det varjag lite sugen på.
Själv hoppade jag i säng vid 24:00
Sambon med vänner satt uppe ända till 03

Lördag:
Klockan ringer 06
Inte så lite trött, hoppa in i duschen, packa lite grejer sen gick jag upp till Annica med Baloo.
När vi kom fram till Västervik var det helt okej väder packade upp våra grejer & väntade.
Balootyckte det var hemskt spännande med alla hundar, men han skötte sig alldeles jättebra.
Skönt, för han kan vara rätt jobbig när det är många andra hundar men börjar nog fatta det där.

Jackson blev bäst i rasen i sin klass & fick gå vidare till gruppfinalen.
Efter låååång väntan när alla grupper & hundar va färdigdömda fick de springa en gång till mot de andra raserna.
Tyvärr blev det ingen placering.
Men en trevlig dag hade vi & precis när vi åkte hem kom regnet.


Smullan & Jackson visar upp sig i ringen

Det var två bernersennen anmälda men bara en dök upp, ringsekreteraren pekade & viftade på mig.
jag försökte ropa att det inte var vi som var anmälda. Kanske trodde de jag inte vågade ställa upp eller nåt :o)
Tycker dock Baloo var bra mkt finare än den som var med, men med domare vet man aldrig, fast hade varit skoj att varit med. Ska anmäla oss till några utställningar nu så jag får höra lite kritik om honom.
Jag var förresten & vägde han i förrgår, han vägde 36,7kg.
Trodde absolut han skulle väga mycke mer. Han känns större men lägre än Ajax, men med tanke på att Ajax vägde 15kg mer (som mest 55kg när han var tränad, sista fem åren låg han alltid på 49kg) så har nog Balutten ganska mycket till att grovna till innan han är klar.
Eller så blir han en liten kille.
Ajax var ganska liten tills han fyllde tre år, vet att jag alltid fick "dålig" kritik på utsällningar med honom för han var så tunn så länge. Men jag tror det är bra för en så stor hunds leder att växa sakta men säkert.


Baloo får grisöra i gräset, han äter sitt på 3 minuter, Jacksons är nog inte slut ännu...


Baloo & mongo-matte

När vi satt i bilen hem ringde syster & var sugen på att grilla, så lagom tills jag landat i stan igen kom hon & hennes sambo från göteborg.
Så blev det grill igen :o)


Grilligrill på "nya" grillen!!

Mätta & ganska trötta så blev det bara lite Boogle spel under kvällen. TUR att jag vann. Bara svägerskan som slår mig i det annars men igår var syster faktiskt ganska nära. PUST!

Söndag:
Essie hade ju väntat hela natten på att få gå in till syster & J, så vid 6:30 smög hon in & la sig hos dem.
När alla kommit upp & sambon åkt till jobbet (jäkla påfund att jobba söndagar 9 veckor i rad!!!!!) åkte vi upp & hämtade med mamma ut på liten utflykt.
Kulla Kapell belv målet för dagen & vi fikade i gräset & hade det jättemysigt!






Det var meningen Olle skulle äta banan, mennär han ¨såg våra bullar blev han helt tokig, spottade & fräste & bara skrek.
Inte blev han lugn inte förräns han också fick en liten bullbit att äta på.



nån som vill rensa  lite maskrosor?!


Ibland är det bra med sjusitsig bil, syster knölar vi alltid därbak med Baloo.



Nehe...nu ska jag lyssna på sambons utlägg om vilket toapapper som är billigast, & ni som kanske träffar han imorgon på ÖF kan ju  fråga om det är billigast att köpa godis på lösvikt eller i förpackad påse

Hoppas ni alla

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Vad är Boogle för spel som du är så grym på??

2009-05-24 @ 21:19:52
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du måste skämta med mi aprilo...ser inte en maskros någonstans??? ;-)

2009-05-24 @ 21:32:32
Postat av: Anneli

Men allvarligt, varför faller alltid namnet bort medan jag skriver inlägget....hhhmmm.......

2009-05-24 @ 21:33:11
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Jessica T

vad härligt ni haft det i helgen. Skäms lite i dag. Din sambo var ju på ÖF. Och jag var vikarie för S. Jag blev så nervös. Och sa hej alla barn och alla mammor. Glömde helt av mig-. Du får be om ursäkt. :)

2009-05-25 @ 20:11:07
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Låter som en himla härlig helg. Jasså då förstår jag var utflykten bar av trots att E inte ville berätta ;-). Mysigt!

Glömde helt att fråga om det där med godiset, tänkte på det när vi kom upp till ÖF men sen försvann det...nu blir jag nyfiken...vem har svaret? ;-)

Sen apropå föregående talare så kan jag intyga att hon skötte sig exemplariskt. Nästan lite föööör bra ;-)

Kramen

2009-05-25 @ 22:56:20
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0