Olycka Olycka....när tar det sluuut?

Två veckors av sjukdom är äntligen till ända.
Essie var pigg igår & jag kände mig äntligen redo för en behövlig långpromenad i skogen med Baloo.
En rastlös kille som inte fått göra nåt jobb på två veckor började bildigt talat klättra på väggarna härhemma.

Tog bilen till skogen bakom Draka. Njöt för fullt av att vara i skogen & Baloo var yster som en häst på första betet.
På skogsvägen ligger det fullt med stenkross så jag ska gå ner på sidan av vägen.
Baloo va kanske 15-20m bakom mig.
När jag går ner i kanten snubblar jag åt sidan lite...samtidigt kommer 40kg Baloo i full speed & krashar rakt in i mitt högra knä bakifrån.

Känslan & ljudet av mitt stackars knä var precis som när man ska äta grillad kyckling & knäcker lårklubban.....
(visst ryser ni nu??!!)
Det bara viker sig & där sitter jag i mossan mitt i skogen.
Gör det ont?!
Nja....
Känns ju löst!!! Går det verkligen räta ut? Vad var det som krispade till i det? Är det helt snett?
Eftersom det inte gör speciellt ont utan bara känns "löst" rätar jag ut det. Ok.
Kollar mobilen...den är död.
Typiskt!
Bäst att försöka stå på det.
Ok. Det funkar att linka tillbaka till bilen. TUR att vi iallafall gått mer än tre fjärdelar.

Hemma igen så gör det ont ont.
Kunde knappt gå på det igår kväll & efter nån timme hade det svullnat till dubbel storlek.
Idag har jag inte så ont, men kan inte räta ut det eller böja det. Sitter liksom låst i ett läge.
Jag är så frusterad & irriterad.
Jag har absolut inte tid med ett skadat knä just nu. Såklart är det mitt onda knä också. (jag har en gammal skada i det, som inte är riktigt lagad, så har väl egentligen väntat på att det ska paja igen i flera år)

Avvaktar nån dag & får väl ta tag i det där knät nästa vecka om det inte blir bra av sig själv...
Typiskt eller hur?!?!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Men fy vad trist! Verkar ju kanske som att du borde kolla upp det??



40 kg Baloo i fart är ju ändå en del som knäet får stå ut med....

2009-11-07 @ 17:10:56
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Sussi

Men vem är det som vill dig så mycket ont? Hela 2009 känns som ett otursår för dig!!

2009-11-07 @ 18:30:45
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0