Sjukstuga!

Essies hostar släpper inte, tvärtom. Nu har hon hostat konstant sen hon vaknade 7:05
Inatt har hon hostat 3-4 gånger ca 30 min åt gången.
En torr hackig hosta.
Feber till & från.
Hon som sällan är sjuk mer än ett dygn är nu inne på 4:e dygnet.
Hon har ju förkylningsastma så får Ventoline & Pulmicort. Men nu var det så himla löngesen vi gav det samt det var nog två år sen vi pratade med barnmottagningen om hennes mediciner.
Jag vet knappt om det är nåt kvar i ventoline tuben?! Samt hur många blås hon ska ta.
Jag ska försöka få komma dit idag, eller iallafall höra vad de säger.
Hoppas vi får gå till barnmottagningen, men visst brukar man få det när de har sån medicin?! VC har jag inte så mycke till övers för när det gäller barn, & gissar att alla har fullt upp med vaccinationer nu.

Förresten var tar man grisvaccinet?! PÅ VC? Boka tid eller bara gå dit? Hittar bara att barn i riskgrupp vaccineras denna & förra veckan.
Men som det känns just nu så är det ju klart influensa jag & Essie har. Sen är frågan om det är Grisinfluensa, FågelInfluensa eller kanske Hästinfluensa?!  Nån som har ett testpaket till övers?!

Förra året efter kalasen för sambon & Essie blev vi också sjuka...kanske ingen hit att bunta ihop massa folk i början på november!!!

Dags att ta tag i dagen, ska ringa jobbet & delegera litet telemöte jag skulle haft idag.

Hoppas ni har det friskare än vi idag denna mysiga snöiga novemberdag!!!!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Marlen

Oj då!!! det där lät inget kul :( hoppas ni kryar på er från (häst, gris, eller fågelinfluensan)



Kram

2009-11-05 @ 12:08:37
Postat av: Jessica T

Hoppas ni piggnar till. Vaccinet är på vc eller på barn för de små. Jag gick med Oscar och klarade av att gå in på barn efter 20 minuter istället för att vänta i över en timme på VC. Bättra att ta samtidigt med andra ord.

2009-11-05 @ 13:09:04
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0