Spruträdsla...

I vår familj har vi sambon som är sprutfobiteker. (eller hur säger man)
Han vill ta grisvaccinet, men det kommer isåfall INTE ske via en löpandebandprincip som tillämpas.
Det blir försöka boka en tid & ha sin mamma eller pappa med att hålla i handen *fniss*

Igår tänkte iallfall jag göra slag i sprutan & ta den på mig & barnen.
Sambon fick möta upp oss i foajen när jag hämtat Baloo hos mamma.
Men jisses vad folk det va.
Jag fick inte ens någon kölapp & informationen va att vaccinet inte skulle räcka.
Knappast att jag "chansar" på att stå där i tre timmar & sen få gå hem utan.
Gick ner till sambon & barnen som nu kommit & sa att det var ingen ide att vara kvar.

Försöker förklara för en besviken fyraåring varför vi inte ska ta sprutan.
Då brister det totalt för henne!!
"Men jag MÅSTE ta den där sprutan! Jag viiiiill inte ha den där sjukdomen"
Hon var verkligen helt förtvivlad tills vi fick henne på andra tankar samt lovade dyrt & heligt att hon skulle få sprutan nästa vecka istället.

Hur gör man när de vaccinerar de dagar man jobbar & vi kan inte komma dit innan kl 17-17:30 ?!
Jag har hört att några bokat tid? Kan man det?
Börjar undra om vi kommer hinna få den innan den gått över...


 


Vill du säga mig nåt?
Postat av: En sprutad mamma

Vi tog också sprutan igår. Både maken och jag hade tagit ledigt/flexat med allt vad det innebär med att avboka/ändra egna patienter. Vi var där exakt 16.05 och redan då var kön lång. De som kom vid 17.00 (när ju själva vaccineringen skulle starta) var utan chans till kölapp.

Sen köade vi igen i 2 timmar för att få själva sprutan. Enda chansen är att ta ledigt och vara där senast vid 16-tiden för att få kölapp. Blir nog ännu värre tryck framöver i veckorna. Lycka till!

2009-11-25 @ 16:55:00
Postat av: Den sprutade mamman igen!

Kontraorder: www.lj.se

Då vet ni vad ni ska göra på lördag!

2009-11-25 @ 18:00:03
Postat av: Anonym

Kontraorder: www.lj.se

Då vet ni vad ni ska göra på lördag!

2009-11-25 @ 18:00:44
Postat av: En sprutad mamma igen!

Kontraorder: www.lj.se

Nu vet ni vad ni ska göra på lördag!

2009-11-25 @ 18:02:27
Postat av: Anneli

Mitt förslag vet du nog redan om, helt perfekt var det!!! 15 minuter och sen klart!

2009-11-25 @ 19:06:27
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Annica

Åk till en mindre vårdcentral.. typ Bodafors..

2009-11-25 @ 22:04:34
Postat av: Den tjatiga sprutmamman!

Annicas förslag går fetbort - en mindre VC får naturligtvis också färre doser eftersom varje VC får doser i relation till hur många de har i sitt upptagningsområde. Ställer du dig där och köar tränger du bort nån barnfamilj som verkligen tillhör Bodafors VC. Nä upp med er på lördag så ordnar det ju sig!

2009-11-25 @ 22:14:08
Postat av: Lindha

Vi ska nog bort på lördag. Är det ingen kö på en mindre VC så tycker jag att man kan åka där. Vad jag förstod finns det tom mindre vc som fått slänga vaccin för att deet inte kommit tillräckligt många inom tiden för förpacknningens öppnande.

Upplägget på denna massvaccinering är ju inte genomtänkt ändå. Men man lär sig väl tills nästa gång när det kanske blir en Hästfluss vi ska vaccineras mot :)

Eller så struntar vi i vaccinet...alla verkar ju gjort det så snart finns ingen som kan smitta oss :o)

2009-11-26 @ 08:15:59
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Bodaforsbo!

I tisdags vaccinerades strax över 500 doser i B-fors att jämföra med Nässjös 1100. Det var kö kan jag lova! Ett 30-tal fick bli utan. Mest slående exemplet på mygel var 2 farföräldrar som bestämt hävdade att de visst skulle få i denna åldersgrupp. Det fick till följd att deras svärdotter + barnbarn som inte köade lika tidigt blev utan.....

Nä civiliserat köande ska man nog se till att klara av!

2009-11-26 @ 12:48:06
Postat av: ღ MONIXX ღ

Vilket sprut-hysteri det är.. nä, nu fick jag en chans att avstå. Vaccinet är slut och på lördag jobbar jag.. så bra. Weeei! heheheheh ;-)

(läses med viss ironi, fast inte helt utan sanning.. och jaaa, jag är oxå spruträdd. :-D )

2009-11-26 @ 21:12:04
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0