Braig dag!

Så var även denna veckan avslutat.
Fick ett bra slut med biomys. "Flickan som lekte med elden".
Den var helt oki, nu får jag tjuvkika i tredje boken innan vi ser uppföljaren!

Cannenoli eller vad det nu kan heta stod på menyn idag.
I dem hade vi lammfärs med massa vilök & färsk spenat. Smeten runt blev bechamelsås med tomater & getost.
Grekisk sallad till. Kameran ballade ur så ingen färdig bild men gott var det!



Nu blir det lite modeblogg...tänkte fightas med de stopra bloggarna mohaha...
Var ju på A6 igår.
Konstaterade snabbt att 80-talet har återkommit med alla dess roliga kläder.
Glitter, Glamour, Puffärmar, Stentvättade skippisar ja, you name it.
Jossan provade en glittrig skapelse på BikBok.
Expediten sa " Åh...vilken snygg discokula du blev! Jag har ju såna leggings & så hade jag ett sånt linne till....alla bara vände sig om ute & visslade...skiiiiitcoooolt"
Jag sa:
-Hon går aldrig ut...
Det var mest på skämt jag sa så, men sen kom vi på att vi går verkligen sällan eller aldrig ut.
Skulle därför vara slöseri att klä sig som en julgran de få gånger vi gör det.

80-talet förstörde dessutom skojiga outfits den tiden vi verkligen va ute & ville att killarna skulle vissla efter oss.
90-talets uteliv var nog ingen ingen höjdare modemässigt.
Minns knappt vad man hade, men kostym var rätt poppis. Fint uppklädd liksom, som en gammal tant.
Eller de som kunde, hade korta tröjor ala` SpiceGirls. Eller såndär rutig kjol & strumpor över knäna...Flopp!!!
Får nog ta mig en repa till götet igen så jag får leka discobrutta för en dag ;)

Det närmsta jag kom discokula i helgen var Essies diadem. Fick dock inte följa med till Johan & Em för då kunde jag inte ha mössa på mig, och sånt är viktigt när man fyllt 32 :o)



Har ju förresten nästan overknees strumpor...lever visst kvar i 90-talet!

80-talet forever!! Veckans shopping får nog bli en stor kavaj med mudd i axlarna....

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Härligt med bra avslut på helgen. Och maten verkade smaskens...

Oh my, overkneestrumorna kommer jag ihåg. Sudda bot hemska minnen som kommer fram. ;)

2009-10-26 @ 08:08:26
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda Sjölin

Gu va härligt me jul!

Älskar ljusstakarna till första advent! Inte så långt kvar nu!

Ska kika in på Ikeas sida!

2009-10-26 @ 18:34:11
Postat av: Syster

Ha ha ljuva 80-tal, ja var ju lite leten då inte ute så mycke, så ja har köpt discokulekläder, assnyggt! De där canelonisarna ser mumsiga ut, men gissdar att du inte har nåt recept. Kolla din mail, sambon fixade korten till dig, väntar på att se dem här snart!

2009-10-27 @ 20:07:21

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0