Glad dag!

Vilken rolig dag det varit.
 Började med världens historia som en kollega berättade...

En begåvningshandikappad kille kom till en samlinglokal.
Han var alldeles blodig i ansiktet & de som jobbade där frågade vad som hänt.
- Ett TROLL, jag hittade ett troll i skogen!
- Men vad säger du? Ett troll? Vad är det som hänt?
- Jag fångade han levande & ful va han!
Personerna som va där fattade ingenting. En lång diskussion blir det.
- Jag har trollet hemma!
Nu blir det fart på folket & de går till hans lägenhet.
Därinne är det farligt oväsen inne på toaletten & han har barrikerat dörren dit med möbler & annat.
Ett lodjur? En jättestor hund? VAD är det inne på toan..
Till slut får de bort alla saker & öppnar dörren.
Därinne befinner sig en jättearg.......dvärg!

Garvade så vi grät & kollegan berättade detta så himla trovärdigt. Nyfiken som man är var jag tvungen att googla lite på Norrköping/dvärg/troll.
Då ploppar det faktiskt upp lite resultat. Kom inte på alla sidorna på jobbet (spärr) men det fanns flera historier där en utvecklinstörd kille fångat en dvärg....
Om någon av dess skrönor eller vilken som var sann har jag inte funnit svaret på...
Nån som vet?

Roligt två:
En kollega hade varit på sjukhuset igår, kom tillbaka idag.
Vi stod & pratade i korridoren om sjukan.
Hon säger att hon hade det så när hon väntade sin son, & att det var vanligare i hennes ålder. (vilken inte alls är så hög tycker jag...)
En tanke far igenom huvudet...
Sekunderna efter kommer hon till medicinen hon fått..
-Ja, så nu ska jag ta dessa sprutor i 8 månader ända till den lille kommer ut bla bla bla...
-STOPP säger jag mitt i en av hennes meningar..
-Har jag missat nåt eftersom jag aldrig är här?!?! (och när jag jobbar är jag mest i mitt rum)
-Öh vadå?
- Ja, du sa ju NÄR "den lille"ploppar ut!!!???
- Sa jag....jomen så är det ju :)
Så vart hon alltså gravid :) Hon som stod brevid visste redan så det gjorde ju inget att jag sa nåt, sen kom det flera & då berättade hon att hon ändå tänkt säga på jobbet i & med att hon blev sjuk!

Jätteskojigt & jag blev superglad för DIG om du läser detta :)

Roligt tre:
Lönesamtal! Hyffsat nöjd! Nöjd blir man väl aldrig till 100% ?!

Roligt fyra:
Helghandlat & sen gått en långis med Veronica! Skönt!

Roligt fem:
Fredag & helg imorgon LEDIG!!

Roligt sex:
Hemligt!

Roligt sju:
Nu var det så roligt att lista roliga saker så jag ska nog sluta nu innan jag börjar skratta åt roligt ett igen...


Tar väl de tråkiga också när jag ändå är igång...
Det var en mycket besviken Essie jag hämtade idag.
De hade haft öppet hus på dagis mellan 12-17
Sambon skulle gått på det, men var tvungen att åka till Malmö idag. Jag försökte hinna klart till 16 på jobbet men det blev inte så.
När jag kom så kom hon på att hon ville visa sin näsa hon gjort borta på hennes avdelning. (hon är på Olles när vi kommer efter 16:30)
Jag sa att jag fick titta på den på tisdag istället.
Då tårades ögonen på henne & så sa hon ledsamt argt:
-Alla mammor & pappor har varit här & tittat på näsorna & luktat i burkarna. Ni kommer ALDRIG! Ni kommer ALDRIG mamma!!
Som tur va var det en kvar därborta så hon fick visa sin näsa, men nåt fika hann jag inte med.
Kändes inte bra att hon blev så besviken för att vi inte varit där.
Men lilla tjejen har blivit stor, så det där blev en läxa för mig att inte ignonera såna saker längre.


Alla dagar kan inte bara innehålla knasiga solar! Gonatt på er!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Vilken underbar GLADDAG du haft! Tack för du delar me dig av den, alltid kul att läsa, kram

2009-10-22 @ 23:25:08
Postat av: Anneli

Skoj att skratta så man gråter, det är ju inte varje dag man får till ett sånt garv hihi...

Håller med dig om att dom små tjejerna är större än man tror. Man kommer nog lära sig många läxor framöver!

2009-10-23 @ 12:19:42
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Linda

Hi hi! Tack för rolig läsning!

2009-10-23 @ 12:52:34

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0