In looooove!!!

Gissa vilken rolig överaskning vi fick jag & Jossan när vi skulle kidnappa Kakan ett par timmar.
Jag har ju sagt till Kakan att personalen på Neo omöjligt kan veta hur många syskon hon har....
Har funderat på många fraser som ska ta mig in på avdelningen....inte kan väl "storasyster" behöva vänta ända till jul...

Ja ni har säkert listat ut att vi idag alltså tagit oss in på NEO. Utan att behöva använda kvinnligt list.
Kakan frågade & det var så lugnt på avdelningen att vi fick komma in & kika en stund!

Visst är han liten, men väger ju ändå 2600g nu så den storleken på bebis har ju både Jossan & jag haft.
Sen ser han ju mer bebis ut än en helt nyfödd. Huden har helt normal färg nu & han är inte skrynklig & "mosad" som nyfödda oftast är.
Underbart söt bara med världens Pussmun!


Jag & Kakan, Liam i sin egna vanliga säng. Känns ju mer "stor" bebis också när man inte ser han innanför kuvösen som jag sett innan på film & bilder.

Masken han har kallas cpap, "blåser" in syrgas så han slipper jobba med att andas så mkt. Den låg på 27 nu, luften som vi andas innehåller 20 så det va ju jättebra!


Tänk att han fyller tre månader på tisdag! 725g till 2600g

Pillade lite på han & då blev han nog förvånad att det var nån ny hand som hälsade på!


Kolla söta pussmunnen!

Nu ska han till linköping för en operation nästa vecka, (shunt) sen tillbaka & träna på att andas utan cpapen & lära sig äta ur flaska/amma. Sen får de komma hem med hemsjukvård.

Håller tummarna att det får bli innan jul iallafall!

Efter det känslostarka mötet åkte vi till A6, åt mat, & shoppade lite. Nu blir det plocka härhemma & mysa lite med barnen!

Kram på er & tänk lite extra på Liam ikväll!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Å så underbart att få träffa den lille sötnöten. Så fin han är och han har allt vuxit till sig.

Var snällt att ni fick komma in och kika. Hoppas att de snart få komma hem.

2009-10-24 @ 19:20:45
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken härlig dag ni haft & vilken sötnos!!! Såna där pluttar kan man inte kika för mycket på!!!

2009-10-24 @ 19:28:30
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vilken härlig dag ni haft & vilken sötnos!!! Såna där pluttar kan man inte kika för mycket på!!!

2009-10-24 @ 19:28:50
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: ··•♦ MONIXX ♦•··

Vad mysigt och vad roligt för er att ni äntligen fick träffas! En minnesvärd stund kan jag tänka mig. :-)

Han ser ut att må gott lille Liam och har ju blivit en stor kille. Och ja, pussmunnen..SÖT!

Ha en god fortsatt lördag!

2009-10-24 @ 20:04:17
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Micka

Vilken stor o söt kille han blivit ! Härligt för er att äntligen få träffa han.

2009-10-24 @ 20:18:35
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Kan bara tänka mig hur mkt känslor som måste bubbla ur kroppen när man får klappa på honom lite.

Och jösses va duktig han är som växer på så.



Håller oxå tummarna för att Liam får åka hem till jul.



Och att ni tog med Sara på en tur, måste varit uppskattat till tusen. Måste vara underbart att få umgås med sina vänner efter allt de varit med om.

2009-10-24 @ 21:37:10
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Va fin han är! Hoppas ni fick en toppen dag. Sara, han e ju så söt!

2009-10-25 @ 09:19:08

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0