Mat!

Sjukt mycke mat idag!
Storfrulle, sen åt vi på Dragon på A6. Världens största schnitzel. Har inte sett så stor sen vi var i Österike för sisådär 17 år sedan. Åt en potatis till den. Resten fick ligga kvar i byttan man fick jämte schnitzeln som täckte hela talriken. (och som jag åt upp..inte tallriken..hur f-n stavas tallrik--talrik?)

Ikväll gjorde vi kyckling i lergryta. Hade glömt att jag köpt färsk hel kyckling, bäst att tillaga den då.
Proppade den full av riven morot, vitlök, ingefära & lite annat.
Wokade grönsaker till med thaisås.
Brevid hade vi kall sås...supergod till massa rätter, turkyoggi (går bra med grek oxå, men jag tycker turken har bättre konsistens & finns ekologisk) dijonsenap & lite honung. Smask!





Efterrätt?!!? Skojar ni? Inte en bit mat till idag.
Men funderar på att ge mig ut & ta en vätskekontroll hops Johan & Em :) ska bara ringa & kolla så de inte ska gå ut för det känner jag inte alls för.
Jämför förra helgens Lounge vipingång med Hotell Högland....tillåt mig fnissa lite....




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Tror du börjar falla för Götet, men du har lite kvar, vi e ju ute hela natten här, inte till 01. Va din mat ser go ut, yammi!

2009-10-25 @ 09:15:20
Postat av: Jessica T

Lergrytekyckling är aldrig fel. Ser supersmarrigt ut.

Jag postade just ett matinlägg på min blogg. Kontsigt ;)

2009-10-25 @ 09:18:32
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Värst vad vi alla pratar mycket mat just nu...hihi...men det är skoj med inspiration och få tips vad man kan äta! Ser himla gott ut!

2009-10-25 @ 11:40:41
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0