nÖFF nÖFF..

Varje gång man blir förkyld nu så säger jag NöffNöff...

Kan det vara Grisasjukan tro?

Fast speciellt jätteinfluensasymtom har jag inte. Bara ont i lederna (mest höfterna) lock för vänster öra & allmänt seg!
Olle han verkar rätt ok, ingen feber just nu men säkert på G, snorar & hostar en del.



Så nu till en fråga...
Hur bakar man en tårta??!!??!!
Det ska vara en Hello Kitty tårta...
Vilken blivande 4-åring vill inte ha en sån till sina kalas?
Och som mamma måste man ju ge det ett försök.
Eller går det beställa en sån på thimons/Elsies tror ni?

Finns marsipan eller vad det nu heter att köpa här  på Ica?

Tips mottages tacksamt på ENKELT recept & var man hittar tillbehören!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Ska lyssna med syrran som är inne i tårtsvängen om hon har några tips! Återkommer!

2009-10-27 @ 09:26:58
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Jessica T

Tror säkert man kan göra själv. Jag har köpt färdigkavlad marsipan från thimons.

Men de senaste åren blev det kköpetårta. De är supegroda och de kan göra vad som helst!

2009-10-27 @ 12:17:25
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Tror säkert man kan göra själv. Jag har köpt färdigkavlad marsipan från thimons.

Men de senaste åren blev det kköpetårta. De är supegoda och de kan göra vad som helst!

2009-10-27 @ 12:17:47
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Micka

Jag tror Thimons kan göra sånna beställningar.. jag hade då inte vågat testa , haha. Då hade nog emilia blivit förundrad och undrat vad som hänt med Kitty..

2009-10-27 @ 12:21:09
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Ida *Meya o Tex mamma*

Thimons kan säkert, bara du ger med ett foto lr nåt så de inte kan misslyckas. Här hemma blir det nog också en hollo kitty, hade tänkt en tårta med en stor prinsesskrona på i marsipan men tror nog hello kitty skulle uppskattas mer.

2009-10-27 @ 15:35:26
URL: http://idaelisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Kikade runt efter tårtdekorationer till min stora flicka nu när hon fyllde och hittade en massa olika på tradera, finns olika motiv som man lägger överst på tårtan...Går ju också att beställa såklart men att göra själv blir ju godast och billigast=)



Lycka till!

2009-10-27 @ 18:57:09
Postat av: Anna

Thimons kan du beställa på... Annars så börjar ju jag bli proffs nu ;-)

2009-10-27 @ 19:15:15
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag tyckte det var superroligt att göra tårtor till Novas kalas. Rekomenderar verkligen att göra egen MMF om man känner att man inte vill köpa tårta. Smidigt och lättarbetat.

Och ett ansikte av Hello Kitty skulle ju vara lätt att få till.

Bara göra sådan och sen färga lite av MMF:n rosa, lite gul och lite svart. Sen är det ju bara att kavla ut och skära ut ett ansikte. Göra ögon och morrhår av det svarta, gul näsa och rosa rosett/blomma.

Eller ska det vara hela kroppen?



Klädde ju Novas tårtor med vit sådan och dekorerade med rosa. (om du inte sett bilderna finns de i bloggen under kalasdags den 26 september)



Men vill man köpa så fixar de väl det på Thimons.

Problemet för oss var ju bara att Nova beställt kladdkaketårta med "marsipan". Så lösningen fick bli hemmagjord och den uppskattades av både Nova och övriga släkten. Nova var iofs inte så förtjust i att vi förstörde hennes tårtor när vi skulle fika ;)



Hör av dig om du behöver veta mer...

2009-10-27 @ 19:56:10
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Kolla tradera, finns massa tårtdekorer där för 40 spänn, men själva tårtan kan du väl göra själv, sockerkaka med klägg emellan e ju inte så svårt! Eller gör maräng, ånnu enklare! Lycka till!

2009-10-27 @ 20:02:15
Postat av: Lindha

Oj vad många tips!!! Får hoppas jag piggar på mig, massa annat som ska fixas innan helgen också ju!

Anna...kanske skulle be dig baka ;)

2009-10-27 @ 20:08:17
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0