BadBaloo!

Barnen skulle visst vara på dagis under två timmar då de inte visste riktigt hur tiden blev med fotograferingen.
Först tänkte jag själv gå till tivolit & åka lite karusell...
Sen beslutade jag att ta tag i min smutsiga HÅRBOLL!!!
Nu är han helt vild & galen & har lättat säkert halva vikten av all päls som bokstavligen rann av nere i duschen!


"Snälla Matte! Jag VILL inte!!!!!"
Baloo försöker smita in i verkstan. han vet precis vad som väntar när man ska ner i källaren...


"Snälla!!! jag lovar allt du vill....bara jag slipper gå in i duschen!!!!"
Hur kan en hund se så ledsen ut?


Göttigött!!!! Äntligen ute igen!!!!
Själva duschprocedurer kan jag inte bjuda på några bilder på, fullt sjå att håla 40kg hund innanför draperierna!
Men kan ju säga så att man duschar själv också!!


Min arm! Såhär fast dubbelt så pälsig blir hela kroppen. Skulle lätt kunnas ta fel påen stor Gorillahona om nån sett mig!

HÅRIGT!!!! Tänk att pälsen är blöt & ganska mkt är redan i en påse här.

Fördelen/nackdelen med hundbad är att hela källaren måste saneras efteråt. Sen får man dammsuga femton gånger om dagen i två-tre dagar till all lös pälls släppt. Undrar om man kanske kanske dammsuga Baloo?! :)
Bad på iallafall håriga hundar som Baloo gör att "död" päls släpper. Därför blir det extra mycke hår om man badar dem när de fäller. Vilket Baloo håller på med just nu. Då går den processen lite fortare :o)

" TA AV denna TÖNT Badrock!!!!"

Nu är han klar! Får ligga en stund i badrocken & samla hår, sen ut i trädgården & rasa av sig/bli borstad innan vi hämtar hem plopparna igen!





Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

Hihi.. vad söt han är..

2009-09-11 @ 17:43:18
Postat av: ღ MONIXX ღ

Hihihih.. ja det måste vara en bjässe att brotta in i duschen. Det räckte med våran schäfer vi hade tyckte jag. :-))

joo, och jag brukade faktiskt dammsuga honom. Han tyckte det var JÄTTEskönt! hahaha

2009-09-11 @ 21:32:00
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Frida

Ha ha, vilken sötgris i den där rosa rocken!

2009-09-14 @ 09:39:42

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0