Begagnatskick....

....förlorat alla auktioner på tradera på overaller.
Jag fattar faktiskt inte hur folk kan betala så mycket för begagnade kläder. Även om de är i fint skick..
Bjöd på en Reimaoverall, idag var den uppe i 450kr. Det hade man ju kunnat köpa en ny för på rea om man varit ute lite i förberedande syfte.
Men det kanske är okej att betala så mkt?
I jobbet ersätts ju kläder efter en tabell, c30 heter den ;).
Kläder under ett århar man rätt att återanskaffa, gör du inte det får man 70% av nypriset.
Är de över ett år får man 60%
60% av 1300kr (som en jag tror en ny reima kostar) är 750kr.
Alltså borde begagnatvädert vara ca 750kr på denna.

Jag som är snål?!
Ska ta tag i mina lådor & försöka sälja...ligger ju en förmögenhet däruppe & gror...kanske bäst att skynda sig innan svampodlingen tar sig upp på övervåningen.


Väntar på att Olle ska vakna, sen får vi se om det blir sjukstuga här för 5:e dagen!
Olle var frisk igår, Essie spydde & hade hög feber. Hon fick det på natten mellan ons-tors.
Nu sitter hon & kollar tv & verkar så gott som feberfri.

Idag blir det att ta det lugnt här hemma, sen är det helg :)


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Hoppas han piggnar på sig lillprinsen!!

Håller helt med dig om att beg.marknaden är väldigt dyr så fort det är ett "märke", förstår inte heller hur man kan betala så mycket för ett beggat plagg. Tycker inte du är snål ;-). Det är som med vagnar, de sätts ut för en tusenlapp under ibland - liksom hallå...då köper man väl hellre en ny...

Tack för tips om Odd i Kosta, får väl vänta tills nya kollektionen släpps och hålla alla tummar att några av mina favvisplagg från denna säsong hänger därnere ;-).

Ha en skön fredag!

2009-09-18 @ 09:11:27
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0