Miss i planering...

..sambon skulle vabbat idag men han skull resa iväg en tur med jobbet.
Funderar på att ta med barnen en stund till jobb, men tror inte jag får så mkt gjort ändå & köra 9 mil för att få nån skada klar....

Hur länge är ni hemma efter magfluss?!
Olle kräktes sista gången igår morse, men det var nog för sambon gav honom för mycke mat i tom mage. Sen ingenting. Men igår var han en riktig grinOlle med massa snor & tröttare än vanligt. Han somnade 17:45 & sov till 06
Näsan rinner rätt mycket idag också så han behöver väl en hemmadag till.
Men ibland tycker jag det är svårt.

Essie är en riktig hejjare på cyklingen nu. Startar & stoppar själv nu. Hon visade upp för alla på gatan hur duktig hon är.
Lite snopet kom grannen hem efter sjukhusbesök efter just en cykelolycka. Han var ordentlig omplåstrad & lite mörbultad.
Essie vart väldigt bekymrad över detta senare. Men konstaterade att hon tänker inte försöka stoppa in händerna i hjulen när hon cyklade.
Det gick bra iallfall för grannen med tanke på vad som kunde ha hänt!

http://www.youtube.com/watch?v=B0Ep2COLUUI




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica

Så duktig Essie är på att cykla!

Underbara vårväder.



Alltså det här med hemmatid efter magsjuka tycker jag personligen att man sak hålla hårt på. MINST 48 timmar från det att man kan äta och behålla maten. Dessutom kan ju ni få det fortfarande. Tror att många har för bråttom ut just för att man mår bra. Tycker nog att ni ska hålla er hemma idag med. Men utomhus kan man ju gå men kanske inte affärer och bland folk.



Detta är min åsikt och jag menar inget illa.

2010-04-15 @ 08:38:24
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Micka

Ja minst 48 timmar efter sista kräkan.Jag har hört av flera familjer att de haft det i omgångar så det är nog många som ger sej ut i arbetsliv o dagis för tidigt.



Hoppas han bättrar på sej Olle och att ni slipper det! Kram

2010-04-15 @ 09:39:49
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Annica

håller med de andra.. Minst 48 timmar efter sista kräkningen eller som han får behålla maten..

2010-04-15 @ 10:00:59
Postat av: Anneli

Och jag instämmer också till fullo! Om alla höll sig hemma 48 timmar efter man börjar kunna behålla maten är jag övertygad om att denna hemska sjuka inte skulle sprida sig så fasligt som den gör.

Dagis kräver ju detta också (även om det inte går att kolla alla såklart) så det är ju en allmän rekommendation.

Hoppas han är pigg nu iaf och att Essie inte får mer hosta, den är hemsk!

2010-04-17 @ 19:40:30
URL: http://fikamonster.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0