Mmmmmm...

Gått snabb lång runda med B. Sådär så benen bara gick & gick. Härligt. Kände matoslukt, blundade & låtsades att det vart grilldoft.

I ugnen härhemma står en helt ny fläskfilerätt. Ska bli intressant att smaka sen.
Som brukligt kom jag på den precis när "det vanliga" receptet skulle in i ugnen :o)

Bastun är på.
Sambon bastar med Essie nu, efter maten ska jag ner, göra ansiktmask, hårinpackning & kanske borde man hyvla till aphårsväxten på benen ;) (måste ju vara luden nu när det varit så kallt, men idag är det ju varmt ute....)

Haft en härlig fredag med barnen, samtal på dagis om Essie, skidtur med Essie & Olle i vagnen, fika & shopping på "stan" med Em, långis med Baloo & nu väntar bara det så underbara ordet FREDAGSMYS!!! (Glöm inte sätta på fredagsmyslåten....)




Skidtur hem efter "kvartsamtalet" sen fika med äggmackor & varm choklad!
(vilket jag tyvörr missade då jag bestämt träff på byn)

På byn shoppade jag lite kläder till mig, vårigt ljusblått & fint, vårlökar. Underbart!!!
En Ittala-skål, sambon råkade kasta en gaffel i diskhon när min favorit tulpanvas stod där för disk.
Den gick sönder så jag tröst-köpte en liten godis/blomsterskål istället.

Varför förstår inte min sambo grejen med att ha vaser/glas  & annat pynt som inte är köpt på ÖB för en femma?!?!?!



Nyinköpet den gröna till vänster, rea idag & jag högg den sista gröna :O)

Maten börjar bli klar...nu ska jag ut & expremtera med rödvin/fetaost sås.



 


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Vilken härlig dag och härlig stund för dig själv i bastun!!!!! Så brukar mina söndagar se ut ibland =), hade dock hellre haft badkar än bastu...men...men...



Maten låter kanongod slurp & inköpen var våriga, fina & fräscha!

2010-02-26 @ 20:11:47
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Det var fullt upp men kärt besvär. Skönt med promenat och en mysdag med barnen.



Den där skålen är superfin. jag har en i grått någonstans. Min make förstår inte heller det där med "dyrt" pynt. Suck.

2010-02-26 @ 20:38:54
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda S

Åh vad d e kul att unna sig saker... Jag unnade mig Cult igår! Men JOhan kunde inte säga nåt, för han fick en heldag att göra vad han ville! Då får man tröstshoppa! ;-)

2010-02-28 @ 10:09:52
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: a

fin blogg. (':

följa varandra med bloglovin? :*

2010-02-28 @ 10:22:33
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0