Nån därute som är 500 kr rikare?

Tog ut 500kr på lunchen.
Valde "ej kontoutdrag".
Gick in i tidningsaffären mittemot & kom på att jag tog nog inte ut pengen ur bankomatens gap.
sprang genast tillbaka & frågade damen som just tog ut pengar om det satt 500kr där när hon kom.
Hon sa nej, hon såg ärlig ut så tror inte att hon vart så fräck som sa nej rakt upp i fejan på mig.
Jag letade i alla fickor & på marken men ingen peng nånstans.
Tänkte att jag kanske förshoppat mig under gårdagen & inte hade några pengar så jag inte fått nån, tog ut 300 & kontoutdrag & där står det ju -500kr Grrrrrr....

Sur som en citron gick jag upp på jobbet igen & berättade om missödet. Då säger en kollega att när han tog ut där 20 min tidigare stod det en dam jämte & frågade om han fick rätt summa. Hon hade bara fått 300 istället för 800kr.
Ringde banken & de sa att de inte kunde se om pengarna fastnat i automaten ännu, & går de ut & man inte tar dem så går de in igen efter 15 sekunder.
Jag skulle höra av mig om ett par dagar om pengarna inte vart tillbaka på mitt konto.
Jag frågade hur det va om jag glömt dem & nån annan tog dem, men då kunde man reklamera & få tillbaka iallafall. Det var ju bra, men låter lite konstigt, för då skulle jag ju i praktiken ta ut flera tusen, be nån kompis bakom ta pengarna sen anmäla dem "stulna".
Ja, får väl se hur det går. Surt om jag inte får tillbaka dem. 500kr är ändå 500kr.
Kanske en hämnd  för den femhundring jag & Smullan hittade en gång i tiden i en skräphög.

Idag var det lite lycka att åka till & från jobbet.
deet var inte becksvart varken dit eller hem! Ljusare tider! Underbart!!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Linda S

Men...va retfullt!

D e som jag säger, mammor har för mycket o tänka på. Och speciellt Du, du får sluta tänka på Rickard och bröllop! ;-)

Håller tummar på att du får tillbaka den.



Ja, gu va härligt att d e så ljust nu! Äntligen åt rätt håll! :-)

2010-02-17 @ 19:40:11
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: Frida

Grr tråk me pengen, tyvärr funkar inte din lilla plan, de finns visst kameror.. ja va ärlig och lämnade tillbaka en sån förra veckan, bad en växla och glömde lämna min peng..men samvetet ordnade de åt mig 5 min senare, så kanske du me har tur och den dyker upp på kontot igen!



Gick me å log på hemvägen i dag, insåg oxå att de e ljusare tider & snö i Götet i flera veckor!



//Frida

2010-02-17 @ 19:44:55
Postat av: Sussi

Synd att det inte var en sån som jag som kom efter ditt uttag! Kommer du ihåg när jag lämnade tillbaka 500-ingen som satt i automaten i nässjö? Gick in till Nordea i mellandagarna och sa som det var, de kunde ju se vem som tagit ut pengar före mig och på så vis få sin peng tillbaka, och vad fick jag.. 2 biobiljetter! asg

2010-02-17 @ 20:37:10
URL: http://sussissymfoni.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men Ååå så surt. Hoppas du får tillbaka pengen.



Visst är det skönt att det är ljust. Men jag vill ha det ännu ljusare.

2010-02-17 @ 21:52:52
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Fy vad retligt, håller tummarna att du får tillbaka pengarna. 500 är ju ändå 500, precis som du säger!!!! Snurrig...ja, du kan ju inte skylla på amningsvirrighet så vi kan väl bara lugnt konstatera bröllopsvirrighet ;-)

2010-02-18 @ 11:32:25
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0