Lilla Picasso...

Essie ritar & ritar, med vattenfärger, kritor, pennor, ja allt.
Nya favvon är MålarKajsa.
En spindelgrej som snurrar runt runt & gör skojiga mönster.
Olle tyckte också om MålarKajsa, så mycket så hon gick sönder. Men de var supergulliga på BR & gav mig en ny utan krusiduller. Sånt gillar jag. För jag vet inte om den bara gick sönder, eller om den åkt i golvet.

Idag vart Essie vansinnig.
Hon skulle rita en groda, för de gör de i hennes dvd. En av hennes favoritDVD:s är en hiskelig uttråkande instuktionsvideo hur man målar vissa figurer. (tysk, dubbad till svenska...)
Jag tror hon ritat 100 grodor idag. Sambon var nog nästan lika förtvivlad som hon för det är inte lätt att mena hur hon VILL att det ska vara.
Men lite söt är den allt & har man sett grodan i dvd:n så är den superfin!!


Inga armar & ben, för där blir det "FEL" & hon knycklar ihop pappret & börjar om igen..


Prinsessor med prinsar. Flätorna på den till vänster har också tråkdvd:n lärt  henne.

De är för skojiga de söta små!

Efter sjukhusbesöket i förrgår fick Essie välja nåt i leksaksaffären, det blev en bilstol:

Nu vill hon att alla dockor/nallar/ponnyhästar ska ha en egen bilstol...det blir trångt!

Jobbat idag, & har sällan önskat så mycket att mitt jobb låg här i bya! Det ÄR apa att åka så långt!
Det enda braiga är att det är bra lätt att ta en shoppingtur på lunchen ;)

Imorgon är det fredag :)
Syster fyller år på söndag, så planen är att åka dit i helgen. Men inte bestämt än om jag åker själv, eller om sambon & barnen följer med. Får klura på det lite!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica

Så duktig hon är på att rita!!! Oscar ritar typ aldrig. Han kör tåg istället. Klart alla bjuren ska ah egen stol. Hur blir det annars vid en krock ;o)

2010-01-07 @ 22:20:27
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda S

Ha ha vad du skriver kul! :-)

Märkligt att d kan tyckte nåt "trist" e kul. Nova kollar på Emma-dvd:n här hemma...brrr.... ;-)

Men den va ju bra, för hon ritar ju jättefint! :-)

2010-01-08 @ 19:05:13
URL: http://gladaprickar.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0