Datateknikern

Ringer internetlevarantören, trött på att bara sitta med kabeln inne vid lilla skrivbordet.

- Jag skulle vilja ha mobilt bredband så ja kan flytta datorn & sitta nån annanstans.
- Okej det kan du få.
-Men då vill jag inte har kvar hemmainternet.
- Nja, du har IP telefoni så då måste vi ta bort den.
-Jag tar bara med datorn kanske två veckor på ett år. Onödigt att betala 99 kr/månaden extra för det. Eller hur!
- Jo det är det ju.

Jag funderar.....

-Men trådlöst bredband då? Det finns väl?
Jag tror mig höra en harkling som ska stoppa ett fniss.
-Enligt ditt abbonnemnag ska du haft det i tre år, d
u har väl en antenn på ditt modem?
Under modemet står en kod.

Jag gräver bakom skrivbordet där alla dosor & sladdar förvaras.
Vänder & vrider på nån dosa med en liten antenn.
Men ingen sån kod han pratar om. Sen ser jag en annan dosa & utbrister glatt:

- Ja...här är en till med antenn. Det är säkert den för den har jättemånga lysknappar som blinkar.
Jag läser upp allt som står på baksidan, inkl. Warning texten...
-
Var skriver jag in detta...
Jag menade ju själva koden som jag till slit hittade, han trodde nog att jag menade att jag tänkte skriva allt som stod...
-
Bara koden, men har du trådlöst nätverkskort, är det en stationär eller bärbar?
- Ja, jag har ju inte tänkt kånka runt på en stationär....(shit vad tänker han egentligen?!?!?) det är klart det är en bärbar!!!
- Men, eller förresten jag kopplar dig till en tekniker.

Snabbt som ögat är jag bortkopplad.
Snabbt som ögat minns jag lite från min 2-åriga yrkesutbildning till IT-tekniker.

Vilken triumf att jag lyckades slå in koden & klicka ja & nej på ett par rutor innan teknikern svarade.
Han var ju tvungen att få jobba lite så han fick dubbelkolla så det var rätt rutor jag klickat i.


ja inte vet jag, men 7.5 år med teknikern Maken i huset måste det smittat av sig eller hur ;)
Men nu sitter jag på altanen iallafall med nyfunnen frihet.
På semestern kan man visst köpa ett mobilt kontantkort!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Gabriella

Haha, skön du är.

Ja vi har inte (och det är jag säker på) trådlöst men det vill jag med ha.

Nu kan jag sitta var jag vill på undervåningen men jag kan inte gå utanför dörren :(

Måste fixa...

2010-07-13 @ 09:08:08
Postat av: Syster

Gillar verkligen din nya kamera, så jäkla snygga kort på dig själv!, brukar vara svårt att få till annars..



Kram

2010-07-13 @ 09:25:18

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0