Skiftbyte i Vab-fabriken

Ringde sambon när han varit hos doktorn med Essie.
Det var förkylningsastma så nu dubbla doser ventoline & så pulmicort också.
Hon behövde inte vara hemma, utan tamed masken till dagis & inhalera vid behov. Hon är duktig på det & kan puffa & andas själv.

När jag pratade med sambon ringde den andra telefon här hemma hos honom.
- Jaha, vad är det med honom då? hör jag han säga.
- Ok, men då kommer jag & hämtar honom nu.

Olle som hade fått feber.
Han var pigg i morse & lekte som vanligt. Vinkade & knatade in när sambon lämnade på dagis.
Sen när de gått ut hade han bara stått & tittat på de andra. Inte likt han.
Nyss somnade den varma lille Olle hos mig i fåtöljen. Antar att vaknar om nån timme, missade ju sin livsviktiga "nenning". :)

Så imorgon tror jag det blir jag som får sitta med pekböckerna i soffan hela dagen.
Olle är helt olik Essie, hon kan vara lite gosig när hon är sjuk, men även när hon var i Olles ålder skulle hon vara helst själv. Bara om hon var riktigt riktigt sjuk hopn satt i knät.
Olle är tvärtom.
Han lämnar inte knät utan sitter som den goaste klisterlappen ända tills han är helt frisk.


Bokar bröllopstårt-titt tid idag också. På fredag om två veckor ska jag kolla & hoppas kanske får man smaka lite också på nån smet?!
Funderade på...vad kostar en "vanlig" tårta/bit?
Kommer inte ihåg vad jag betalade för Essies när hon fyllde år.
Bröllopstårta kostade 36kr/portion.


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Tycker alla är sjuka nu, så himla trist!! Här är dom som äldst sjukast ;-)

Mysigt att gosa lite extra när dom är sjuka!

2010-03-02 @ 19:57:39
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Sussi

Jisses va mycket sjukt det är.. Frågade mamma här om dagen om jag var mycket sjuk när jag var liten, nej blev svaret, bara en gång men då var det njurbäcken inflammation.. Det måste ha hänt något i vårt samhälle.. eller är det DAGIS som är boven?? Lycka till med tååårtan.. kan tänka mig att det finns en och annan som vill följa med dig och provsmaka.. hehehe

2010-03-02 @ 22:23:26
URL: http://sussissymfoni.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja dessa sjukdomar. Trist är det allt. Hoppas det går fort förbi.



Tror figurtårtor på thimons kostar 27 kronor biten. Kanske kan vara något att tänka på. En Nalle puh-tårta. Eller varför inte en 3D variant av baloo ;o)

Lycka till på tårtkollandet. Så kuligt.

2010-03-02 @ 22:43:46
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Lindha

haha...tror inte sambon uppskattar en bild på Baloo ;)

Ska fråga varför de tar 10 kr för just bröllopstårta. Ganska stor skillnad. Det är på thimons jag ska kolla.

2010-03-03 @ 07:57:37
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Marlen

Ja låter precis som Stella, mysigt är det när dem vill va hos en :)

2010-03-03 @ 11:44:53
Postat av: Syst

2010-03-03 @ 18:47:22
Postat av: Syster

Säg att du vill ha tre valiga tårtor i olika storlekar, sen när du hämtar dem kommer du på att de ska vara i trevåningar.. billigt å bra!

2010-03-03 @ 20:32:36

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0