Vilken tjuv...

...ska sluta tro så gott om folk!

Kommer ni ihåg min 500-hundring som förvsvann i bankomaten för ett tag sen?
Jag reklamerade det till banken, med en skrivning där jag berättade att jag inte kommer ihåg om pengen kom ut eller om jag stressade ifrån bankomaten utan peng.
Sprang tillbaka inom 1 minut & frågade en tant om hon fått min peng, hon sa
- NÄÄÄEE det fick jag inte.
- Var det  nån innan dig? 
- Nej det var det inte.

Enligt brevet jag fick idag, öppnades luckan 12:00:00 & sedlen togs av någon  12:00:24
På 24 sekunder kan jag garantera att jag redan var inne i tobaksaffären.
Den stressande dagen...(skulle vara på telefon kl 12:15 & innan dess hinna hämta smörgåstårtan)
Vad hinner ni göra på 24 sekunder?
Jag hinner iallafall fixa kaffebryggaren, för det gör alltid på morgonen när Olles välling är i micron på 30 sek. Brukar hinna ta fram kaffekoppen också.
På måndag ska jag testa att ta ut peng & mäta tiden & gå snabbt till tobaksbutiken som jag gjorde denna dagen.

När jag ringde banken samma dag, sa hon att man skulle få tillbaka om pengen tagits av någon efter mig.
Nu får jag skicka en vacker skrivelse till Nordeas Kundombudsman.

Undrar om de ersätter för telefonkostnaden & två frimärken?! **Nu blev jag snåååål**
Om jag inte får min peng tillbaka lovar jag att skicka Nordeapersonalen en påse godis så de håller vad de säger i fortsättningen! MUTA!

Jag överlever utan den femhundringen, men det blir faktiskt lite princip & en otrolig surhetsgrej för mig om det var tanten i den fina jackan som snodde min peng!!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica

SUCK! Vad jobbigt. Undrar om det var den tanten. DÅLIGT. Så gör man ju inte. Hör av dig till Nordea igen.

2010-03-12 @ 21:15:31
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Monixx

Jag hade inte kunnat ljuga någon så rakt upp i ansiktet om jag varit tanten om hon nu tog pengen... :-/

Hoppas att du får den tillbaka. 500 är ändå 500. Och en stoor principsak.

Rätt ska vara rätt.

Ja 24 sekunder är ganska länge. Inte står man och glor på automaten i 24 sekunder innan man går därifrån. hihi

2010-03-14 @ 15:42:25
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tycker du gör helrätt, jag är också principfast och står på mig när det gäller sånt. Man blir så principfast så man blir dum till slut. Men man vinner nästan alltid ;-)

2010-03-14 @ 21:10:27
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0